A választások tisztaságáról

namost az van, hogy én nem hiszem hogy történt választási csalás

1) a szavazatszámláló bizottságokban rendszerszinten és tömegesen a lehetetlenséggel határos csalni. ötvenezer embert kellene beavatni a csalásba, ami pedig garantálja azt, hogy a dolog kiderül.
2) a szavazatszámlálásról készített jegyzőkönyv informatikai feldolgozása során elvileg előfordulhat csalás, nem is kell hozzá széles körben beavatni embereket. ami ezt valószerűtlenné teszi, hogy könnyű lebukni: a papíralapú jegyzőkönyvekkel összevethetőek az informatikai rendszerben rögzített adatok, és ha eltérés van, az kibukik menthetetlenül.
3) az informatikai rendszerben rögzített szavazóköri adatok nyilvánosak, azok alapján bárki képes legenerálni az eredményt, így azzal sem igazán lehet csalni.

a terjedő konteók egy része fullra alaptalan és a választási eljárás ismeretének hiányából fakad. ilyen a 18:30-as részvételi adatok és a jelenlegi feldolgozottság szerinti 19 órási részvételi adatok közötti különbség. mindössze annyiról van szó, hogy a 18:30-asban benne van az a kétszázezer átjelentkezéssel szavazó is, akik nem a lakóhelyükön szavaztak, de a szavazataikat csak hét végén számolják meg. eddig nem voltunk ehhez hozzászokva, mert 17:30-as volt az utolsó publikált napközbeni részvételi jelentés

vannak valóban nehezen magyarázható szavazóköri jegyzőkönyvi adatok a valasztas.hu-n, ahol ellenzéki pártok listás szavazatiként rendre vagy néhány pártnál 0 szavazat szerepel, ami az egyéni eredményekhez képest szinte kizárt hogy valós adat legyen. máshol mintha felcserélődtek volna pártokra adott szavazatok az adatokban. ezek azonban simán fakadhatnak egyszerű adminisztratív tévedésből: a kipróbált választási irodai emberek egy jelentős része átkerült a járási hivatalokhoz, és sokszor nem gyakorlott, kevésbé terhelhető emberek tolták végig az adatrögzítést. nem jó, hogy történt ilyen, de amíg ennek a számossága tíz alatt marad, addig szervezett csalást kiáltani badarság.

fontos ugyanakkor, hogy tisztán lásson a közvélemény. a politikai közösség eminens érdeke, hogy a választás eredménye legalább szűk formai alapon ne legyen megkérdőjelezhető. a közállapotokra nézve egy választási csalásos hamis mítosz elterjedése ugyanúgy hihetetlenül káros lenne, mint ha kiderülne uitólag hogy nem is volt meg az a kétharmad.

két dolgot lehet tenni:
a) a papíralapú szavazatszámláló bizottsági jegyzőkönyveket összevetni az informatikai rendszerben rögzített adatokkal,
b) az informatikai rendszerben rögzített adatokban olyan mintázatokat keresni, amelyek nem magyarázhatóak, és ezeket darbra kielemezni.

az első teendőn az MKKP rajta van: kikérték az NVItől a jegyzőkönyveket és puiblikálnmi fogják azokat, hogy össznépileg lehessen a felülellenőrzést elvégezni. a második teendő első részén kiváló civil ITs emberek dolgoznak, magáénszorgalomból, amennyire olvasom.

addig “újraszámolást” vagy más hasonlót követelni, amíg ez a munka nincs elvégezve, felesleges. “újraszámolás” egyébként sem úgy lehetséges, hogy minden szavazókör minden szavazatát megint megszámolják, úgy általánosságban a kétségek miatt. konkrét szavazókörben, konkrét probléma valószínűsítése kell ahhoz, hogy a választási eljárási jogorvoslat működni tudjon. mindenesetre ha kiderül valahol hogy nem stimmelnek az adatok, jövő hét keddig lehet jogorvoslati kérelmet előterjeszteni.

keep calm and think clearly

 

(az itt megszokott blogbejegyzésekhez képest a fenti poszt hangvétele talán kicsit eltér, aminek az az oka, hogy eredetileg facebook-bejegyzésként jelent meg)

  • kekec

    Nehéz lesz összevetni, ha eltüntetik a jegyzőkönyveket!
    Pont vidéken, ahol szinte az egyetlen munkáltató az önkormányzat, ott teszed értük tűzbe a kezed?
    Miért nem voltak exit pol-ok?
    Miért nem közölték 7 után a VIDÉKI részvételi adatokat? Ott már bezárt minden körzet, és a sorban állókat még ez az adat nem befolyásolhatta volna.
    MIért volt rendőri készültség az OVB körül?. Csak nem azért húzták a közlést, hogy elkerüljenek egy spontán tüntetést?
    Ismered a kacsamesét. Ha úgy jár, úszik, hápog, mint egy kacsa – akkor KACSA.
    Ahogy a posztod is, amivel mentegeted őket!

    • https://www.facebook.com/Meister1977 Meister

      Kinek kellett volna exit polt csinálni? A századvég és a nézőpont előre látta az eredményt. Az, hogy abból a statisztikából a baloldali média kormányváltó hangulatot következtetett, legyen már az ő hibájuk. Az sajnálatos, hogy ezek szerint az 5 ellenzéki párt kétmillió szavazója nem ismerte ezeket a közvéleménykutatásokat, illetve hogy nem a médiájuk így átverte őket.

      • Knight with Chicken

        és például akkor HMVH-en miért fordul meg pár hét alatt minden?
        eszükbe jutott az embereknek, hogy mégis szeretik lázárt?
        iszonyatos erőket mozgattak meg Márki-Zay ellen és nem sikerült, de bezzeg most simán behúzták. ilyen egyszerűen nincs.

        • Péter Fazekas

          HMVH egy város, itt meg körzetek vannak.

        • Gorcsev

          hogy miért fordult meg a HMVH-i eredmény?
          1. mert most egy nyíltan JOBBIK-os jelölt harcolt Lázár ellen, ezért valószínűleg sokan inkább a minisztert választották…a polgármester-választáson Márki-Zay jobbikos kötődése ne volt ennyire egyértelmű (támogatták a szocik is…)
          2. a polgármester-választáson a Fidesz nagyon elszúrta a kampányt, most viszont baromira belehúztak…ezt saját tapasztalatból tudom…
          3. Márki-Zay másfél hónapja tartó “országlása” már most sokaknak megmutatta, hogy azért ő sem egy ma született bárány…
          4. az országgyűlési választókerületben benne vannak a környékbeli városok, falvak is, ahol a Fidesz jóval erősebb, mint bárki más – de ami nagyon érdekes, Lázár most HMVH-n belül is megnyerte a szavazást!

          • transformer

            Ezek az érvek együtt bőven megmagyarázzák az eredményt. Főleg a 3.pont…
            Ha egyébként Márki-Zay olyan programmal indult volna képviselő-választáson, mint amit a HVG-ben megjelentetett, arra ténylegesen baloldali választó nem szavazhatna. Az egész a neokonzervativizmus-neoliberalizmus elegye, arra meg ott van a Fidesz.

          • Morris Mecker

            5. rengeteg helyen egy helyi, népszerű ember a polgi, miközben domináns kormánypárti a képviselő, mert az tud lobbizni Pesten. ez régen is ide-oda mozgott a kormányváltásoknál, miközben a polgi meg maradt

        • https://www.facebook.com/Meister1977 Meister

          Hódmezővásárhelyen egy polgármestert választottak meg. ott működött az összefogás. A polgármester első napjaiban tisztogatásba kezdett, és azzal vádolta a korábbi polgármestert, hogy ellopott 3 milliárd forintot, ezért semmit sem tud megvalósítani abból az ígéretéből, hogy eltörli a vagyonadót.
          (Azt, hogy a költségvetés milyen helyzetben volt, tudta a választások előtt is, mégis azt hazudta, hogy van fedezet a vagyonadó eltörlésére.)
          Szerintem ez pont elég volt ahhoz, hogy a szavazók pár héttel később ne a hazugokra szavazzanak.
          Plusz az országgyűlési választásoknak tétje a teljes ország gazdasága, az adók, a GDP, kutyafüle, amiben a kiszámíthatóságra szavaztak. helyi szinten más prioritások jelennek meg, és pártkatonákon kívül van 30% bizonytalan, akik a programok, vagy az aznapi időjárás szerint szavaznak.

      • Morris Mecker

        a medián is, bár azok felváltva mindenfélét láttak az utolsó napokban, de arról soha nem beszéltek, hogy majd az ellenzék nyer

    • Ipso

      Ezekre mind van értelmes magyarázat. Ezek nem bizonyítanak semmit.

    • alvito

      Az anarchisták nem is tagadták, hogy balhét akarnak. Marcika, Fegyőrék stb.

    • Charon

      Kivéve ha elem van benne, mert akkor nem kacsa.

    • Morris Mecker

      “és a sorban állókat még ez az adat nem befolyásolhatta volna”

      dehogyisnem. mindenre úgy kell tekinteni, hogy az befolyásol. nem véletlen, hogy exit pollt se lehet az utolsó szavazókör bezárásáig közzétenni, régebben ugye 7 óra 0 perckor kirakta a tévé, amikor nem voltak ilyen sorbanállások

  • Lajos Csánó

    Azért nem árt ellenőrizni! Az ördög nem alszik!

  • gzahicz

    “nem jó, hogy történt ilyen, de amíg ennek a számossága tíz alatt marad, addig szervezett csalást kiáltani badarság.”Ezzel csak az a baj,hogy minden esetben az ellenzék kárára történtek a tévedések ,ami megint csak életszerűtlen!

    • https://www.facebook.com/Meister1977 Meister

      Nem. Illetve igen, de… Amikor pl levontak minden listás szavazatból egyformán 25-öt, akkor azt csak a fidesztől vonták le, a többi párttól nem tudták levonni, mert nem volt összesen 25 szavazatuk, így lett nulla. Tehát a fidesztől 25 szavazat ment a lecsóba, a DK-tól 4, a mszptől mondjuk 8.

      • Fisk

        Ott sántít a logikád, hogy a fideszesek pakoltak be az urnába pl. +25 szavazatot, amit aztán mindenkitől szépen levontak. Tehát a fidesztől az eleve csalásként beszórt érvénytelen 25 szavazatot szedték le, vagyis semmi pluszt, míg az ártatlan ellenzékiektől 4-8-akárhányat, ami máris durván a fidesz javára billenti a mérleget. Amúgy meg hogy a faszba lehet 700 helyen ugyanazt a “”””hibát”””” elkövetni?

        • Barnabás Mezei

          “Belepakolták…” Az ellenzéki szavazóköri delegáltak meg hagyták… Gyerekek. Ne má!!!

          • Knight with Chicken

            1, nem mindenhol voltak sajnos ilyenek
            2, nekem például senki nem nézte, hogy mit dobok be az urnába, a borítékomban lehetett volna nyolc lap is vagy bármi más egyéb

          • Barnabás Mezei

            1. Az a ti hülyeségetek lett volna. Amúgy légy nyugodt, azt Gyurka bácsi se engedte volna, hogy ne legyen
            2. Igen, akár 8 papírt is bedobhattál volna, ha lett volna nálad 8 szavazólap, meg szavazóköri pecsét…

          • Knight with Chicken

            és ha pecsét nélkül dobom be?

            akkor ugyanúgy érvénytelen és a többitől is levonják

          • Dupla

            Az èrvènytelent nem vonják le. Akkor van levonás, ha a ládákban több lap van, mint a szavazóköri nèvjegyzèken levők + átjelentkezők száma. Ezzel aki csal, az jár jól. Ahol èn voltam, ott nem volt ilyesmi. Valamivel kevesebb volt a fideszre szavazó, mint a többi pártra.

          • Knight with Chicken

            de mindegy, hogy pecsételve vagy anélkül dobod be, akkor is plusz lesz!

          • http://www.bfro.net/ Bigfoot

            nem mindegy. Ha WC papírt dobsz be, azt nem számolják érvényes szavazólapnak, így azt nem vonják le az összes párt szavazatairól. levonás akkor történik, ha találnak 2x 1000 érvényes szavazólapot az urnákban és csak 990 szavazó jelent meg. A wc-papírokat, fénymásolt lapokat ebbe nem számítják bele.

          • Knight with Chicken

            most persze félrebeszélsz, nem-lepecsételt szavazólapról van szó, nem vécépapírról
            ilyen pedig dokumentáltan előfordult

          • Éva Szeszák

            és ha volt?lepecsételt?mert előzőleg felmérték, hogy gáz lesz, és aktivisták mindenütt vannak????

          • Bela Halmi

            V.Ö: A fenti 3) pont utáni bekezdés:
            “a terjedő konteók egy része fullra alaptalan és a választási eljárás ismeretének hiányából fakad. ”
            Az urnából kivett szavazatok száma nem lehet több, mint a megjelent szavazók számának kétszerese. Mi egy hiányzó szavazólapért kétszer néztünk át minden borítékot!

          • Knight with Chicken

            jó, de akkor miért van mégis több egy csomó helyen???

          • budai

            “Az urnából kivett szavazatok száma nem lehet több, mint a megjelent szavazók számának kétszerese.” Egy rózsaszínű, ideális világban.
            Mert itt
            http://nvi.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/M13/T022/szkjkv_001.html
            például valaki megevett, vagy elvitt egy egyéni szavazólapot. Arra gondolni sem merek, hogy erre esetleg a “láncszavazás” néven közismert választási csalás miatt lett volna szükség. (Mondjuk ettől az utolsó bedobhatott volna kettőt, de ennyi eszük nem biztos, hogy van 😉 )
            “Mi egy hiányzó szavazólapért kétszer néztünk át minden borítékot!” És meglett?!

            Az mondjuk világos, hogy itt is, mint néhány más helyen, a 42 megjelent roma nemzetiségűnek egyéni szavazólap helyett pártlistást adtak, amit aztán nagyszerűen le lehetett vonni minden párttól(?), ezzel csökkentve listás eredményüket. Vajon ez véletlenül történt több helyen is?
            Az viszont kicsit furcsa, hogy ebben a körben a Fidesz az állítólagos(!) levonás után még mindig több listás szavazatot kapott, mint a Fidesz-KDNP egyéni jelöltje, mígy egy másik körben a levonás(?) után is grammra annyit, mint az egyéni jelöltje 😉
            Nem érdekes ez a szisztematikus tévedés?

          • Éva Szeszák

            pont ez a lényeg(ha jól értem a kivonásokat): nem lehet több, tehát, ha több, mégis, akkor hibásnak ítélik meg, és levonják, mindenkitől…pedig direkt lett több…vagy ha ez nem így van, megmagyaráznátok?én elfogadom, ha logikus, mert vannak dolgok, amelyeket nem tisztán értek

          • Csoma Gergő

            Detto…

          • Hangulatjelentő Mszmp

            Ökör! Hogy nézhette volna meg? Tudja minimum két helyen ellenőrzik a a leadott szavazatnak mennyinek kell lennie! Névjegyzék, mellette a megjelentek listája, nálunk még én is a kiadott lapok számával!!! A bedobott szavazatok számának stimmelnie kell az urnákban lévő szavazatok számával! Na tudatlan honfitársam, ha ön 8 darabot dob be, akkor héttel több szavazat lesz a , ezt a hetet szépen mindenkiéből le kell vonni! Tudom nem érti, mert ennyi ésszel nem is értheti! Tahó!

          • budai

            “Na tudatlan honfitársam, ha ön 8 darabot dob be, akkor héttel több szavazat lesz a , ezt a hetet szépen mindenkiéből le kell vonni! Tudom nem érti, mert ennyi ésszel nem is értheti! Tahó!”
            A tahó az te vagy, mint írásodból kiderül. Egyébként meg pontosan ezzel a módszerrel lehet – lehetett számos körben! – lenullázni az ellenzéki szavazatokat.
            Légy oly drága, vezesd le nekem, hogy hogyan történt az, hogy egy szavazókörben, ahol egyéniben Fideszes 68, MSZP-s 17 és Jobbikos 14 szavazatot kapott (a többi jelölt pedig összesen további 10 szavazatot), ott a listás szavazatok végeredménye Fidesz 68, MSZP 0 és Jobbik 0 lett, miközben 25-tel több szavazólap volt az urnában, mint ahány szavazó megjelent (vagyis minden párttól 25 szavazatot kellett levonni). Láss csodát, a Fidesz így is pont annyi listás szavazatot kapott, mint az egyéni jelöltje!
            És akkor még megkérdezem azt is, hogy ha a bizottságok mindenhol hibátlanul dolgoztak és persze csupa gáncs nélküli Grál lovagból álltak, akkor ebben a konkrét körben és számos másikban is hogyan tudott jóval több LEPECSÉTELT szavazólap belebújni az urnákba, mint ahány szavazó összesen megjelent?!

          • Morris Mecker

            honnan szerzel lepecsételt szavazólapot?

          • Éva Szeszák

            én pl. aktivista vagyok és kapok…?(nem vagyok, csak kérdezem)

          • Morris Mecker

            ne viccelj már. ez nem emlékplakett

          • György

            Az az aláírások megszámolásánál kiderűlne ha + nyolc szavazó lapot bedobtál volna!

          • Knight with Chicken

            😀 de hát kiderült!!!

          • Knight with Chicken

            11. Egy fura választási szabály miatt, amennyiben az urnába
            pluszban (azaz a voksolók számán felül) kerülnek listás szavazatok,
            akkor valamennyi párt eredményéből le kell vonni a plusz lapok számát.

            Már bőven 200 fölött jár a feltárt
            esetek száma, mind egy irányba mutat, és nem minden esetben fogták
            magukat vissza 20 lapnál, maradjunk annyiban. Hogy ez összesen mennyit
            hozott a Fidesznek, senki sem tudja, lehet találgatni.

          • György

            Sőt ,mondok még valamit. Ha egyéniben indul valaki és nyer.Kap PL 300 szavazatot .A soron következő induló 150 szavazatot gyüjt be.Annak a különbsége 150 szavazat.Ebből levonnak eggyet és hozzáirjkák a nyertes listás szavazataihoz .Így plusz előnyt biztositanak neki!
            Na ez az igazi csalás ami még törvényes is! Mert a fityesz igy alkotta meg a választási törvényt a hatalmát be betonozva! De még ennyire lejtős pályán is szüksége volt csalásra! Nagy veszteség érte volna Paks miat.Nem tudtak volna lopni!

          • törzsmókus

            2: na de honnan szedsz 8 db, szabályosan lepecsételt lapot? (a boríték amúgy hülyeség, de évtizedek óta nem tudunk szabadulni tőle)

          • Knight with Chicken

            nincs lepecsételve, tehát érvénytelen, voltak ilyen próbálkozások is

          • Csoma Gergő

            És honnan szerzel 8 lapot, amikor mindent dokumentálni kell és a lapok számának a strigula számnak és a megjelent emberek aláírásának a számának is stimmelnie kell.
            Tehát szerzel 8 lapot (dombornyomott jelek vannak rajta), majd aláírod 8 olyan ember helyett akit tudod hogy nem jelent meg majd ezekután behuzatod a strigulát, mind ezt úgy hogy senki ne vegye észre (nyertél 8 szavazatot).
            Akkor már egyszerűbb ha kirabolod a Nemzeti Bankot, könyebb dolgod lenne. 😀

          • Knight with Chicken

            de nem érted meg, hogy TÉNYLEGESEN több szavazat volt az urnában, mint ahányan elmentek szavazni?? ez nem fikció, hanem jkv-ben rögzített tény

          • Knight with Chicken

            11. Egy fura választási szabály miatt, amennyiben az urnába
            pluszban (azaz a voksolók számán felül) kerülnek listás szavazatok,
            akkor valamennyi párt eredményéből le kell vonni a plusz lapok számát.
            Azaz ha valaki bedob az urnába 20 darab Fideszes lapot (simán megoldható
            még szigorú ellenzéki felügyelet mellett is, csak a boríték mögé kell
            rejteni a jó előre gondosan lepecsételt és kitöltött lapokat), akkor 7
            ellenzéki párt esetén összesen 140 ellenzéki szavazat megy a kukába,
            miközben a Fidesz marad ugyanannyi. Már bőven 200 fölött jár a feltárt
            esetek száma, mind egy irányba mutat, és nem minden esetben fogták
            magukat vissza 20 lapnál, maradjunk annyiban. Hogy ez összesen mennyit
            hozott a Fidesznek, senki sem tudja, lehet találgatni.

          • Csoma Gergő

            Hát ehhez még akkor is kell lepecsételt szavazólap, bele kell dobni és ezzel is csak alig jutottak valamire.
            Arról ne is beszéljünk hogy letöltendő börtön jár érte.
            Emellett a 24.hu-s srácok átnyálazták az adatokat és semmi kiugróan eltérő dolgot nem tapasztaltak. Pedig aztán ők nem jobbos média.
            Ez a “csalás” mantrázása arra jó, hogy az ellenzéknek ne kelljen szembenéznie azzal az oltári buktával amit elszenvedtek.
            Mindenki a saját kis facebookos véleménybuborékjából figyelte az eseményeket és Zuccerbergnek hála az algoritmus nem akarja szegény polgárt összezavarni más gondolkodású emberek véleményével…mert az nem pc, nem haladó, nem olyan amit ő elképzelt.
            Gyurcsány persze örül, MSZP a világ legjelentéktelenebb “vezetőjével” megint ott van…nevetséges az egész.

          • http://www.bfro.net/ Bigfoot

            honnan vettél volna plusz 7 lapot? Ezeket nem árusították a környéki Ápiszban.

          • Lívia Tóth

            Elég sok helyen nem volt ellenzéki delegált, sajnos.

          • Hangulatjelentő Mszmp

            És akkor ott ugyebár szabad a gazda? Közben az EBESZ itt volt az országban és bárhol, bármikor, ellenőrízhetett volna! Három fő, egy jegyző, akinek az állása kenyérkeresete ugrik, egy elnök, és egy helyettese! Plusz pártképviselő, hát érdekes lenne ! Honnan tudja ki volt jelen! A két-három párt is megbizta ugyanazt a személyt, hiszen együttműködtek, keresztbeszavaztak mint az adatokból kiderült, de egyebekben amelyik párt nem tud megfigyelőt adni, annak milyen a szervezettsége? Nálunk vagy hat egyetlen szavazatot sem kapott nem ismerték tetszik tudni? És volt ugyanennyi egyéni is , aki ebben a szavazókőrben egyetlen nyomorult szavazatot sem kapott!

          • budai

            Nem ismerték sem az MSZP-t, sem a DK-t, sem a Jobbikot, mi? De bezzeg a 2 hónapja bejegyzett kamupártot ismerték és mind arra szavazott, aki egyébként Varjú Lászlóra vagy máshol a Jobbikos egyéni jelöltre szavazott, ugye?
            És persze az EBESZ körblátogatta a több mint tízezer szavazókört – legalábbis ezt mondták -, ezért a jegyző, meg a többi ott tevénykekedő egész nap remegő szájjal várta őket….
            Ja és persze csalni, plusz cédulákat bedobni csak a bizottság tagjai tudtak, az odaküldött pár “megbízható” szavazó nem, ugye?
            Jól van, kérd a részedet a Pállfy mama millájából!

          • http://www.bfro.net/ Bigfoot

            “odaküldött pár “megbízható” szavazó nem, ugye?”
            honnan a fenéből tudna odaküldött megbízható szavazó eredeti szavazólapot bedobni? Ezek azért nem a munkahelyen lefénymásolt szavazólapok voltak.

          • Monika Bauer-Csopak

            Ha megnézed az országos körképet, meg riportokat olyan helyeken, ahol finoman szólva teljes a tájékozatlanság – csak a kormány média agymosását tudják nézni – nagy a félelem és a nyomor, s a fideszen kívül más pártokat nem is ismernek, akkor a többi már csak hab a tortán. Mint mondjuk a kormány média kontra ellenzék reklámkampányra költhető pénze, vagy annak az apróságnak a figyelmen kívül hagyása, hogy a fidesz-kdnp gyakorlatilag a kormány, majdhogynem élet-halál ura. De a legnagyobb vicc, vagy gáz ez a stop soros folyamatos riogatása és agymosása az embereknek. Tudom, hogy off topic, és elnézést, de ezt tudtátok pl: https://www.youtube.com/watch?v=rvkpgABMYgQ

          • Gábor Nagy

            Igen tudjuk, hogy ez nagyon régi riport (2 választással ezelőtt) és azóta többször kiderült, hogy hazugság… vagyis a szokásos riogatás.

          • György

            És ott tudták elcsalni a szavazást!

          • Gábor Nagy

            Ahol egy delegáltat sem tudnak kiállítani, ott valószínűleg sók szavazójuk se lehet.

          • http://www.bfro.net/ Bigfoot

            Ehhez egyszerűen meg lehetne nézni,hogy volt-e statisztikai eltérés azok között a szavazókörök között ahol volt ellenzéki delegált és azok között, ahol nem. Eddigiek alapján ilyen nem volt, de ez egy érdekes (és viszonylag egyszerű) statisztikai elemzés lenne. Plusz könnyen le lehetne bukni vele

          • böbe

            Itt csak az a gond,hogy kiderült,elég sok olyan szavazókör volt ahol nem volt ellenzéki delegált.Ez a gond már 2014-ben is jelentkezett és akkor is ott csaltak a küldöttek.Talán nem is lenne feltünő a dolog ha nem csak az ellenzékiek kárára történtek volna ezek a “tévedések”.A fidesz idáig sem tudott semmit tisztességesen éd becsületesen megcsinálni,és itt túl nagy volt a tét számukra,mert ha buknak,akkor nyilván elszámoltatják őket és rengeteg disznóság kiderült volna.Másképp pedig nem tudták manipulálni a választást.Egyébként nem kell ahhoz sok embert beavatni hogy pár ember belenyúljon a rendszerbe.Ezt az informatikusok nagyon jól tudják és ha Amerikában meg tudták csinálni,itt miért ne lehetne megtenni.

          • Dóra Egervári

            aztán mi akadályozta meg az ellenzéket abban, hogy küldjön minden szavazókörbe delegáltat? nem bírtak 10 ezer embert összeszedni ebben a marha nagy kormányváltó hangulatban se 14-ben, se most. Mikor lett volna megint 4 évük rá, ha már ezért panaszkodtak 14-ben, hogy csalás történt? Az informatikai rendszerbe pedig ha belenyúlnak, akkor azt észre lehet venni az eltérések miatt a papír alapú és a digitális jegyzőkönyvek között, benne van a cikkben… el kellett volna olvasni.

          • KL

            Sok helyen nem volt elenzéki a bizottságokban. A körzetek kb. 1/3-ában!

          • Gábor Nagy

            Ha igaz akkor ez elég feketére festi az ellenzék helyzetét. Ahol egy ellenzéki delegáltat sem (x pártból, aki ott indult) tudnak kiállítani, ott valószínűleg sók szavazójuk se lehet.

          • http://www.bfro.net/ Bigfoot

            és nagyobb ezekben a körzetekben szignifikánsan a fideszre szavazók aránya? Ez azért könnyen kimutatható lenne… ha nincs eltérés, akkor max néhány helyen történő egyedi csalásról / illeve tévedésről beszélhetünk, ami nem befolyásolta a kimenetet.

          • Dupla

            Szerinted mind a 11000 szavazókörben volt ellenzèki delegált?

        • Péter Borka

          Szóval aki fideszes, az egy csaló szélhámos is egyben. Faék egy logika.

        • Hangulatjelentő Mszmp

          Fisk kedves ön h.lye! Mondja már el kedves, hogy lehet akár egyetlen szavazatot is bepakolni, nem a Fideszeseknek, bárkinek? Isten állatja!!!

        • Gábor Nagy

          Nem 25, de még csak nem is 250.000 szavazattal nyert a Fidesz

      • EuRopean

        Ez egy tévedés. Az a 25 szavazó aki nem szavazhatott volna az országos listára mert a nemzetiségi listára kérték magukat mind a fideszre szavaztak. Tehát amikor a tévedés kiderült és levontak tőlük 25-öt akkor csak elvették a jogosulatlan szavazataikat. Pont annyit amennyit jogosulatlanul kaptak, így rájuk nézve ez semleges volt. Viszont a többi párttól amelyik nem kapott egy jogosulatlan szavazatot sem szintén levontak 25-öt. Nyílván nem ezen az elveszett pár tíz szavazaton múlott az eredmény…

        • Fisk

          Egy perccel megelőztelek.;)

        • GregoryPeck

          Jelenleg azt a bő 700 igencsak magas érvénytelenségi rátával hasító szavazókört elnézve, az a pár tíz szavazat úgy 15ezer.

          • Sandor Ozsvath

            Bejelentettek hogy meg 150 ezer szavazat van a hatarontuli, es talan a kulfoldon elok szavazataibol, DE AZ MAR NEM VALTOZTAT A VEGEREDMENYEN !
            S akkor?

          • EuRopean

            Én csak arra az egy konkrét 25 szavazatos esetre reagáltam. Nyílván minnél több ilyen eset fordult elő annél durvább a helyzet. Azt nem gondolom, hogy a fidesz vesztett volna ezek nélkül. Ahhoz nagyon masszív csalásoknak kellett volna történni. Ezek nélkül lehet nem lett volna meg a kétharmad. És így már elég durva. Ha viszont az egész folyamatot nézzük akkor az egész választás egy csalássorozatra épült és ezek együtt vezettek a fidesz győzelméhez. Gondolom nem kell felsorolnom mikre gondolok, a választási törvénytől, az állami propaganda monopóliumon át, a külföldről érkező szavazatoknál lévő kettősmércéíg, stb.. Ezek nélkül viszont vesztettek volna nagy valószínüséggel.

        • Sandor Ozsvath

          Gondolom te jelen voltal minden fulkeben es lattad ,hogy az a bizonyos 25 mindenike a Fideszre szavazott, vagy nem ?

          • EuRopean

            Nem voltam ott, de rendkívül egyszerű ezt megnézni. A fidesz jelöltje az említett helyen 68 szavazatot kapott és a pártlistán a fidesz, a téves szavazólapok miatt, 93-at. 25 szavazat levonása után szintén 68 maradt a fidesznek a listán. Mivel a fideszesek nem taktikai szavazgattak így a legtöbb szavzókörben, ha nem is pont darabra, de kis szórással megeggyeznek az egyéni jelöltjükre és a pártlistán kapott szavazatok. Szóval nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy megtippeljük az az elrontott 25 szavazat melyik listára ment nagy valószínűséggel.

      • Lajos Incze

        nem nagyon tudod, mit beszélsz. ezen a helyen az ellenzéktől együttesen több szavazatot vontak le, mint a fidesztől. ld. http://valasztas.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/M02/T035/szkjkv_001.html

        111 pártlistás szavazó volt, és 136 pártlistás szavazat. ebből 68 szabályos + 25 rontott a fideszé. a fennmaradó 111 – 68 = 43 szavazatot az ellenzék mind elvesztette.

        a nettó végeredmény:

        – a fidesz megkapta mind a 68 rá szabályosan leadott listás szavazatot,

        – az ellenzék elvesztette mind a 43 rá szabályosan leadott listás szavazatot,

        – ha feltesszük, hogy mind a 25 nemzetiségi szavazó a fidesz egyéni jelöltjére szavazott volna, akkor így maximum 25 egyéni szavazatot vesztett a fidesz, ami megjelennék a töredékszavazatoknál (a győztes kompenzáció miatt), tehát így végül a fidesz is veszíthetett 25 listás szavazatot.

        akár így, akár úgy az ellenzék nagyobbat, csaknem kétszer akkorát bukott a ezen a hibán.

        • Péter Fazekas

          És nyugodj meg, ezek azok a hibák, amiket korrigálni fognak hamarosan. Az összes ilyet mentsd el könyvjelzőként, aztán 1-2 hét múlva ismét nézd meg…

          • EuRopean

            Nem fognak semmi ilyet kijavítani. Ez az eljárás amit itt alkalmaztak benne van a választási törvényben és ilyen esetekben így kell eljárni. Az, hogy a jogosulatlan szavazatok melyik pártra érkeztek nagy valószínüséggel azt az adatok alapján ki lehet következtetni de bizonyítani nem lehet utólag. Ezért rendelkezik úgy a törvény, hogy ilyen esetben minden párttól le kell vonni az extra szavazatokat. Az, hogy ez most “véletlenül” a fidesznek kedvezett, hát ez van. Csak érdekes ez a sok “véletetlen” ami mindig pont a fidesznek kedvez…

          • böbe

            A választási törvényt ki találta ki?Kik módosították még a körzeteket is úgy hogy az nekik jó legyen?Ez a választás tutira el lett csalva.Már az előző is.

          • Péter Fazekas

            A körzetek módosítása választási ígéret volt, hogy ne legyen óriási különbség a körzetben lakók számában, illetve hogy sokkal kevesebb legyen. (Mivel többek között ezzel nyerték meg a 2010-es választást, ezért muszáj volt módosítani.) Plusz a megyehatárokra is illesztették őket, így azért elég szűk mozgásteret kaptak. Mindenesetre abban a megyében (pl.: Veszprém), ahol az összes körzetet a Fidesz nyerte, ott elég nehéz lenne úgy darabolni, hogy ne 4-ből 4 legyen a végeredmény… Szerintem csak elvétve találsz itt olyan szavazókört, ahol nem a Fidesz nyerte a legtöbb voksot, de mivel azok földrajzilag nem összefüggőek, ezért nyilván nem tudnál, ha akarnál se, ebből kihozni egy MSZP-s vagy jobbikos körzetet. De kíváncsian várom, hogy mely szavazókörök együttes összevonásával lehetett volna kevesebb fideszes mandátum. Tényleg érdekelne. Ha tudsz ilyet, akkor mondd.

          • Morris Mecker

            éppenséggel Pesten meg lehetne csinálni. mondjuk Pesten az ellenzék szúrta el, hogy csak Kocsis nyerjen. azért az jól nézett volna ki 😀

          • Péter Fazekas

            Nem erről beszéltem, hanem arról, amikor a jobbikos szavazatokat a NET pártra írták rá véletlen. Az a jegyzőkönyvben jól van, csak a honlapra került fel rosszul.

          • EuRopean

            Nice try! :-)

      • Knight with Chicken

        és – micsoda véletlen – több száz helyen ugyanaz a hiba
        ugyanmár, ezt te sem hiszed el…

      • http://bircahang.org maxval bircaman bircahang.org

        Ez pont az ellenzéket erősítette, vedd észre.

      • 𐳤𐳏𐳉𐳖𐳇𐳛𐳢 🏆🏆🏆

        A részvételi adatok – egyébként lehetetlen – zuhanásából nagyon is elképzelhető, hogy olyan mértékű szavazatot kellett volna adni a fideszhez, hogy az ellenzék lenullázódott volna, így még feltűnőbb arányban kellett volna érvényteleníteni a szavazatokat.

        Ha ez igaz, akkor így egy lehetőség maradt: a részvételt kellett csökkenteni. Most az a kérdés, hogy hozzá tudják-e semmisíteni a szavazatokat. (Ez ugye időt vesz igénybe, mert ez azért már bonyolultabb feladat, mint szimplán számolni.)

        Magyarul minden perc várakozás lehetőséget ad arra, hogy hozzáhamisítsák az adatokat, vagy legalább jó részüket az eredményekhez, hogy ne tűnjön akkorának a csalás.

        • zorbaagörög

          Az a 3 óra nem semmi volt.

          • 𐳤𐳏𐳉𐳖𐳇𐳛𐳢 🏆🏆🏆

            Az nem volt semmi? :DDD
            Akkor figyeld a dinamikusan változó névjegyzéki adatokat (azt, ami soha nem változhat a választás alatt!!!!):

            8-a 19 óra időpontban készített shot szerint:
            18:30 7875 ezer
            19:00 7979 ezer

            4 órával ezelőtt
            18:30 7875 ezer
            19:00 7980 ezer

    • alvito

      Ezt neked ki mondta? Ha még meg sem vizsgálták? Miket beszélsz?

    • liverbörd (cluster headache)

      Ráadásul nem is maradt 10 alatt az esetek száma…

    • Tamás Schumayer

      Ez az a mintázat, ami már megéri a vizsgálatot. Ha random lenne, akkor tévedés, bénázás, de ha konzekvens a hiba….

    • Giorgia Banes

      Nálunk fideszest húztak le a szavazólapról, hogy visszalépett. Mire kiderült, jó sokan leszavaztak már. Ez is orvosolhatatlan hiba és a kormánypártok kárára.

      • Morris Mecker

        de ezt hogyan? :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

        úgy értem, mennyire kell egy barlangban élni ahhoz, hogy elhidd, hogy egy fideszes visszalépett? oké, melléhúzod egyszer a vonalat, mert bebasztál. akkor jegyzőkönyvbe véve lecserélitek a lapot

    • Marcus Iunius Brutus

      A fiktív hazai lakcímekre bejegyzett külhoniak szavazatai: lakásonként korlátlan 20-100-200…bármennyi fős lakcímkártya bejegyzésekkel = 10-100-200… adathamisítás és csalás.
      Az állattartásnak vannak területi minimumai, az emberi lakhatásnak Magyarországon nincsenek. Ezért a lakcímbejegyzéseknek sincs felső határa: egy adott címre, vagy egy adott lakás négyzetméterére akár több százan, akár ezren is bejelentkezhetnek.

      Az okmányiroda BMnyilvántartójában egyébként magának az ingatlantulajdonosnak sem adják ki a lakásába, címére bejelentkezett élők és holtak létszámát és névsorát, mert ez adatvédelmileg kényes, személyes adat…. Ki lehet próbálnia bárkinek…

      (A fiktív lakcímbejegyzéseknek viszont egészen egyszerű trükkjei vannak, sajnos.)

    • Vidéki

      Ez az a fajta “sorosista brigád”, amelyik, ha nem a szája íze szerinti eredmény születik, akkor “nekimegy a demokráciának is”

      • http://anonymand.blogspot.com anonymand

        Ráadásul kötelezővé tennék az arab számokat … is.

    • György

      Ez baromság.Tudod hogy hogyan lehet csalni ?Nem kell sok szavazat számlálót beavatni! Csak 10 -15 helyen egyszerre. kell megcsinálni.Ez meg szervezéssel jól meg lehet!
      Van egy szavazó kör.-A számok csak pédaértküek! -Mondjuk ebben a körzetben 1000 ember a szavazásra jogosúlt. Ide ki kellene küldeni 2000db listás és 2000db egyéni szavazó lapot!Miért ennyit? Mert mindegyik szavazó egyet elronthat!!!Az nem valószinű hogy ennyi rontott lesz de erre nem adhat a választási bizottság! Mivel vannak statisztikák a korábbi választásokról igy tudja a kormány hogy menyi ember várható az adott körzetben! Mondjuk van 8 millió ember az országban aki szavazhat! Ezért 16 millio szavazó lapot kell a nemzeti bankban legyártatni.Persze mind kettő fajta szavazó lapból! Többet nem mert annak nyoma lenne!Vannak körzetek ahová korrekten kiküldték a megfelelő mennyiségű lapokat.Álltalában itt csalnak!!!
      De vannak körzetek ahová csak 500 szavazásra jogúlt polgárra csupán 450 listás szavazó lapot küldtek ,és 350 egyényit. Itt 550 listás és 650 egyéni lapot megsporóltak!!Tudván a korábbi sztatisztikából hogy ebben a körzetben csupán 230-260 szokott lenni a max leadott szavazat! Ezért nem keletkezhet hiány a lapokból!
      Ezt a meg maradt lapokat csak el kellet egy másik városba szállitani ,majd kitöltve borítékolni!
      Persze itt a saját embereik vannak csak. Azokat átküldeni egy vacsorára egy másik irodába ,hogy ne lássák hogyan működik.Nem fognak ellenszegűlni ha megjelenik egy magas rangú miniszter vagy ojan ember akit prominensnek lehet tekinteni. PL. Mert nálunk azt mondta valaki hogy nem kell sietni a számolással mert még sok helyen nem zárták le a szavazó köröket!DE ez csak részletkérdés!Ott a füzet amit vezet a bizottság.Abban benne vannak az emberek adatai akik szavazásra jogosúltak .Ezt a választási bizottság írta korábban össze! Csak be kell húzni a neveket és aláírni.Majd a megfelelő mennyiségü borítékot bedobni az urnába!Persze a felnem használt szavazó íveket menyiségazonossan el kel vinni! Ez megtehető max félóra alatt!Mindjárt átbillenti a mérleget! De a szépség az egyészben.Ha ismered a választási tőrvényt.Az azt mondja PL: egy egyéniben inditott fideszes vagy mindegy milyen párt jelöltje kap 700 szavazatot. A soron következő csak 220 at!A kettő közti különbség 480 szavazat. Magassan nyert az egyéni jelölt aki 700 szavazatot kapott!+ levonnak a 480 szavazatkülönbségből 1 szavazatot és hozzá adják annak a pártnak a listás szavazataihoz a + 479 szavazatot.Igy kiemelkedő lessz a listás szavazata is annak a pártnak!
      Na erre varjál gombot barátom.Ez nem krimi hanem az élet!És simán megoldható!

    • Tamás Teller

      “minden esetben az ellenzék kárára történtek a tévedések ”

      Az újpesti 11. választókörzetben a fideszes jelöltet húzták le ‘tévedésből’ a szavazólapról

  • kekec

    “Mert aki hazudik, az csal, Aki hazudik, az lop, Hazudni, csalni: csúnya dolog!”
    https://www.youtube.com/watch?v=QeI6JRfvE2o

  • satman1

    A liberálfasiszta intoleranciája következetesen gyűlöl.
    Nincs belátás, nincs önvizsgálat.

    Ha veszít, akkor kettőzött erővel támad, mint a sarokba szorult dúvad.

    • chagny

      Induljunk ki abból, hogy 1./ maga a választási törvény eleve tisztességtelen. 2./ a Fidesz kampánya pedig még ennél is mocskosabb volt. 3./ Úgy látszik, van az a pénz, amivel szavazatokat lehet vásárolni. 4./ Ilyen béna, összefogásra képtelen, idióta ellenzékkel szemben semmi szükség nem volt az első három pontban foglaltakra.

    • Blackhorse

      Miről írsz? Ha jól értem, akkor a Fideszről. Mert: 1. 2002-ben Orbán emlegetett – mindenféle bizonyíték nélkül – csalást. Majd szervezett “népi ellenállást”. 2. Azután ez a háromszorosan bukott Vezér (1994, 2002, 2006), 2006-ban is csalást és véres leszámolást emlegetett. Ja, és világméretű botrányt keltve, vitte utcára a Kubatov-fiúkat. Te vagy agyament, kezelésre szoruló őrült vagy, vagy pedig a gyűlölet olyan fokon hatalmasodott el rajtad, ami szintén kóros. Kezeltesd magad, mert előbb-utóbb rossz véget érsz: meglátod magad egy tükörben és karaktergyilkosságot követsz el.

      • Soros György blogja

        Te emlegetsz mindenféle bizonyíték nélkül választási csalást, mert a kedvenc pártocskád nagyot bukott.

        • Nem “pártocskák” buktak te agyatlan fasz, az ország bukott, mert prolongálva lett a Kárpát-medence pöcegödör státusza. Te, mint galacsingörgető, ennek nyilván boldogan tapsolsz, de ez embert nem érdekel.

        • Milf Commander

          Ostoba detected.

        • Blackhorse

          Apuska, olvassál is, ne csak írjál. Most írjam neked ide azt a most már kb. EZER esetet, ahol bizonyítottan csaltatok? Erre sem időm, sem kedvem. Elég ide egy mondat: mocskos egy bagázs vagytok, és nem lesz szép vége ennek a sztorinak.

      • alvito

        Te most kinek hazudozol? 4 év alatt elfelejtik.

      • Han Solo

        Mindenféle bizonyíték nélküli csalás? Nem zavar, hogy az OVI bizonyítottan kiadta a szavazás délutánján az MSZP-nek a szavazáson még meg nem jelentek nevét? (2002)

        • Blackhorse

          Szegény öregem. A te agyad az már oda… Ezt a katyvaszt, hogyan sikerült összehoznod?! Tudod, rólad a cigány jut eszembe a bíróságon: a bíró kérdi- hát hogyan volt az a verekedés, Gazsi? Az úgy vót bíró uram, hogy a másik visszaütött. Na ez vagy te.
          De vitázhatnánk azon is – legalább ennyire okos és hasznos volna – mi volt előbb: a tyúk, vagy a tojás?
          A történelem egy FOLYAMAT. Nincs eleje, vagy vége, csak kiragadni lehet belőle. Te ezt önkényesen teszed, és ez neked a bizonyíték. De ez logikai hiba, a gondolkodás hiányára utal.
          Ha kell egy dátum, hogy mi mikor hogyan indult, vegyük inkább 1990-et, a “rendszerváltás” időpontját. Az Antall-kormány kezdte el elqrni a magyar valóságot: egyrészt ő alattuk indult meg a szabad rablás, elloptak mindent, ami nem volt lebetonozva, másrészt alattuk kezdődött a zsidózás, a cigányozás, a társadalmi lezüllés. Emlékszel, kishaver? 30 százalékos infláció, évi 10 százalékkal növekvő munkanélküliség. Haveri vagyon lenyúlások – Fidesz székház eladása (400 millió akkori forint – az ma mennyi is?). Ja, és Kaya Ibrahim, meg Joszip Tot. Szegény, azóta is forog a sírjában. Úgyhogy, ti jobboldaliak inkább kussoljatok. Jobb lenne, mert amennyit ti loptatok, csaltatok hazudtatok, ahhoz képest a baloldal egyszerűen sehol sincs. Ja, és még jobb: most már összesen 16 évet voltatok kormányon a 28-ból. Mire is jutottunk? Ma lejjebb vagyunk szinte minden mutatóban, mint 1989-ben. Akkor te itt miről beszélsz? Gyurcsányról? Olvastad azt a bizonyos beszédet teljes hosszában valaha is? Vagy csak kell valaki, akivel lehet védekezni, amikor kifogy minden egyéb muníció? Megint csak egy vicc jut rólad eszembe. Hiába, te már csak egy ilyen viccbe való alak vagy. A nyuszi a sapkával, és a filteres cigarettával. Ugye, ismered? Ha nem, ez is csak téged minősít. De a lényeg: érveitek nincsenek, marad hát a fikázás, hazudozás, mutogatás körbe, csak ti nem vagytok hibásak, csak ti vagytok szentek. Kár ide minden szó…

    • Hun Béla

      lásd 2002 Erzsébet-híd

      • Han Solo

        Haha, ott ennél kicsit keményebb dolgokról volt szó, pl. a még meg nem jelent emberek neveit adták ki az MSZP-nek a választás napján. De a legédesebb az, hogy semmitől sem zavartatva, milliós nagysárgendben akartok elcsalt szavazatokat találni, mert ez az a nagyságrend, ami bármit is befolyásolna. 2002-ben 40-50 szavazat itt, párszáz szavazat ott, és Fidesz kormány van. Most meg mit akartok konkrétan kitalálni? A 2/3 lett meg a csalással? Tényleg? Valaki ezt valós időben számolta és kontrollálta az egész országban, hogy PONT meglegyen így a 2/3? :) :) Könyörgöm… EGYETLEN értelmes, logikusan gondolkodni képes ember sem akar a ti oldalatokról megszólalni? Mert nem kételkedem benne, hogy több olyan is van, akármiben is különbözik a véleményünk.

        • Hun Béla

          az kétségtelen, hogy pár ezer szavazat sem javítana semmit a képen. de attól még bűzlik a dolog.

          ha Fidesz elcsalt volna 10ezer szavazatot, akkor arra mit mondanál? enélkül is meg van a többség, ki nem szarja le?

        • mekker

          Én nem mondom, hogy szervezett csalás volt, de ez ferítés. Előre lehetett számítani arra, hol lesz erős az ellenzék és az átszavazási hajlandóság, így például olyan helyen, mint a mi körzetünk (50% Fidesz) teljesen ésszerűtlen lenne csalni. És igen, a 2/3 egy fontos cél volt, és ehhez nem feltétlen lett volna szükséges sokezer embert megmozgatni.

          Amit te mondasz meg azért vicces, mert ők voltak kormányon, ők szervezték a szavazást. Voltak sérelmek, amiket nem kezeltek megfelelően – most ők szerveztek, ők is nyertek, bizonyíthatnak, hogy ők tisztességesebben csinálják.

    • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

      Az illiberálfasiszta orbánista faszfejnek – mint te – bezzeg van belátása, ugye?

    • babhun

      Na persze. Node hogyan tüntek el a szavazatok többszáz VK-ban? Miért nem lehet hozzáférni a jegyzőkönyvekhez? Miért van az, hogy gyakorlatilag az összes eltünt szavazat nyomán a Fidesz került előnybe?

    • alvito

      Engem szórakoztat, ahogy semmiből sem tanulnak, és tizedjére is elkövetik ugyanazokat a hibákat. Az értelmiség. Aha. Fletó már hányadik ciklus után hülyézi le a szavazókat. Egyre több szavazót dühít fel. Mégis csinálja. Hajrá.

  • rdos

    Ha jól értettem nem a szavazókörökben történhetett a választási csalás, hanem a(z összesítő) jegyzőkönyvek NVI-s adatrögzítésénél, ahol is a szavazóköri elnökök NEM voltak jelen. :-( Eddig nem ez volt a szokás!

    https://olkt.hu/rendkivuli-hir-a-valasztasi-bizottsag-tagja-timea-kitalalt-dobbenet-de-tenyleg-csalas-volt-a-valasztas/

    • Ghanima

      A szavazőköri elnökök most is, mint régebben csak a válaszókerületi választási irodákban voltak ott a jegyzőkönyvek adatrögzítésénél. Az NVI-be _nem_ ment el 10583 (ha jól rémlik a szám, ennyi szavazókör van/volt) ember végignézni a procedúrát.

      • Nagy David

        Most komoly, hogy az NVI-nél nem volt ellenzéki, amit az a fideszes öreglány vezet? Kemény :O

        • Ghanima

          Nem tudom, hogy az NVI szintjén hogy van szabályozva. Én csupán a szavazóköri szabályokat ismerem.

  • MadCs

    Mondjuk ha 25 évvel ezelőtt azt mondják a választási iroda vezetői, hogy emberek (arányosan) már csak 1 hónapot kell várni az adatokra (papírokra), azt szerintetek bekajálták volna az emberek? Az 1 hét az kb ezt jelenti.

    • Han Solo

      Ahhoz képest ez zéró, amit 2002-ben művelt a választási iroda, csak akkor ti vagy nem éltetek, vagy pedig örültetek és kussoltatok. Konzekvens módon most is nyugodtan, tisztességes módon elfogadhatnátok az eredményt.

      • MadCs

        A válaszod Han nem üti meg a jedik szintjét. Ki vagy tagadva a rendből.

        • Han Solo

          Elképzelhető – viszont azért nézd meg a hatályos törvényeket és azt mondd el inkább konkrétan, az iroda melyik állítása ütközik azzal, valamint melyik, feléjük benyújtott kérelem azonnali teljesítése ütközne tényleg törvénybe és pont emiatt cselekszik eképpen az iroda. Amelyik része a kommentemnek nem neked szólt, azt kérlek, ne is vedd magadra, csak egy kicsit beleillett a szövegkörnyezetbe a te írásod is :) Úgyis érezni fogja mindenki, akinek szólt, már hűtöm az alkoholmentes sörömet a fröcsögések olvasgatásához 😀

      • Poke

        A törvényeink szerint az egyik bűncselekmény nem szentesíti a másikat. A 2002-es választások során a Fidesz elkövetett több hibát. Pl. számomra érthetetlen módon pozícióban hagyta a nyíltan a másik oldalon álló Rytkó Emíliát, nem rendelkezett saját sajtóval, stb. Korrupció akkor is volt, egyik ismerősöm mesélte, hogy a fideszesek jártak körbe a vállalkozásoknál, hogy némi jutalék fejében támogatást tudnának intézni. Ezzel sok szavazót veszített a Fidesz. A Fidesznél a 2002-2010-ig terjedő időszak azzal telt, hogy kitalálják, hogy a szocialistákat hogyan lehet tartósan leváltani. Ezzel nincs baj, mert a pálya nagyon a szocialisták felé lejtett, csak éppen a Fidesz átesett a ló túlsó oldalára. A Fideszes táborban a közpénzek lenyúlását azzal lehet indokoltnak beállítani, hogy az ellenségekkel való küzdelemhez kellenek az anyagi források. Szép meglátás, de ha így lenne, akkor most Simicska nem ülne 100 milliárd Ft vagyonon. Az ellopott és neki juttatott pénz nem a magyarság érdekét szolgálja most, hanem az ő személyes vagyona lett. Mészáros Lőrinc, meg oligarchatársai esetében ugyanez lesz. Pedig ennyi pénzből lehetne némileg javítani pl. az elkátyúsodott úthálózaton, az egészségügyi ellátás színvonalán, stb.

  • Blackhorse

    A cikk megint a fideszes hülyítés mintapéldája. Ne tévesszen meg senkit, hogy az ország nagyjából fele totális digitális analfabéta. A Fidesz vezérkara ugyanis NEM az. Vagy pontosabban, ha ők nem is értenek hozzá, van bőségesen elég, abszolút hűséges emberük arra, hogy viszonylag kevés beavatott mellett simán tudjanak csalni. És ne feledjük: ilyen-olyan oknál fogva, az ellenzék a tízezer valahányszáz szavazókörből csak kilencezer párszázban volt jelen, megfigyelőként. Hány száz, illetve ezer hely volt, ahonnan a mai kor technológiájával, és maximum két tucatnyi ember részvételével akár az egész választás minden adatát manipulálni lehetett? Pont most írni olyanokat, hogy ez lehetetlen, amikor tudjuk, hogy például a Facebooktól tízmillió számra loptak ÉVEKEN ÁT adatokat, amikor szinte már egyértelműen BIZONYÍTOTT, hogy az USA legutóbbi választási kampányába is belepiszkáltak OROSZ ügynökök. Kit néznek itt tök hülyének???? Orbán fő haverja ma a világban kicsoda? Csak nem egy Putyin nevű, aki – micsoda véletlen – Oroszország “örökös” elnöke? És talán véletlen, hogy pár hónapja, a kvóta népszámlálás idején a magyar adatok “tévedésből” egy orosz szerveren kötöttek ki? Lehet, hogy sok idióta itt még azt sem tudja, mifélék az arab számok, de nem MINDENKI hülye. Álljanak már le a fidesz-prpagandisták a nép hülyítésével, és tisztább lesz, ha bevallják, hogy ELCSALTÁK ezt a választást. Mert minden jel erre mutat. És mosdatni ezt a szerecsent akkor is bűn, ha ez most nem, csak évek múlva derül ki. A szégyen az ugyanis örök.

    • Ghanima

      A helyzet rosszabb az ellenzéki pártdelegáltak számát illetően: a tízezervalahányszáz szavazókörből csak mintegy ötezerpárszáz helyen voltak pártdelegáltak…

      • Nagy David

        Ez baromság, csak a Jobbiknak volt 7 ezer delegáltja, elég valószínűtlen, hogy valahova kettőt küldjenek, valahova meg egyet sem.

        • Lakatos Zsolt

          Pláne, hogy kettőt nem is küldhetnek egy azon szavazókörbe.

        • törzsmókus

          tudsz erre forrást mutatni? rajtad kívül eddig mindenhonnan azt hallottam, hogy kevesebb mint fele helyen volt pártdelegált, és annak is kevesebb mint fele ellenzéki

          • Nagy David

            http://www.haon.hu/valasztas-2018-harmincezernel-is-tobb-delegalt-lesz-a-szavazatszamlalo-bizottsagokban/3815700 Még szavazatszámlálás előtt megnéztem a valasztas.hu-n ugyanezek a számok voltak. Szóval min 7600 helyen volt jobbikos delegált, és volt ahol jobbikos helyett más ellenzéki volt. Én úgy tudom 1-2 ezer helyen nem lehetett ellenzéki szavazatszámláló, de erről pontos számot még nem olvastam. Az NVI-nél könnyen utánanézhettek, hogy hol nincs ellenzéki, azután már csak a helyi független szavazóbizottsági vezetőket kellet meggyőzni.

          • törzsmókus

            köszi, ez sokkal hihetőbb, mint azok a számok, amelyek korábban keringtek. forrásnak meg eddig csak olyan cikket láttam, ami a jelentkezési határidő előtt nem sokkal íródott; nyilván sokan az utolsó pillanatban adták le a jelentkezőket.

        • Ghanima

          Keress vissza a hírekben. Én sajnos határozottan úgy emlékszem, hogy _összesen_ lett ötezervalahányszáz pártdelegált. Nem véletlenül dühöngtem emiatt.

      • Gyöngyösi Csaba

        Azt megkérdezhetem, hogy ennek mi az oka szerinted? Orbán személyesen tiltotta meg? Olvasom, hogy Gyurcsány is követeli a az újraszámlálást, jegyzőkönyveket onnan, ahol nem voltak ellenzéki delegáltak. Én nem vagyok Fidesz szavazó, mielőtt megkapnám, hogy őket védem. Szóval még egyszer. Ki a fene tiltotta meg a “demokratikus ellenzéknek”, hogy delegáltjai legyenek?

        • alvito

          Delegáltak, mindenhová. Fletó hazudik – ahogy megszokta.

        • Ghanima

          Én sem írtam egy árva szóval sem, hogy mindez g. O.V. műve lenne. Szerintem is az ellenzéki pártok impotenciája az ok.

    • László Kerekes

      Tényleg ekkora seggfej vagy?

    • TCS

      Csak Obamának szabad volt, ugye. Most, viszont, hogy Herr Trumpy tette, máris skandallum.

      A 10 éves kisfiam az elmúlt egy évben kezdett kigyógyulni abból, hogy ha valami társasban veszít, akkor csalást kiabáljon. Lehet, hogy neked már elment ez a személyiségfejlődési “vonat”?

      Tényleg ciki.

      • Blackhorse

        Hahaha. Szerintem jól verd el a gyerekedet (ez a Fidesz-módi), akkor majd a visszapofázásról is gyorsan leszokik. Ez a cél, nem? Ja, és kik kiabál állandóan csalást, amijkor valami nem tetszik neki? Csak nem Orbán, te… mindegy nem írom ide, mi vagy. A lényeg: CSALTOK, LOPTOK, HAZUDTOK. De akár mit is hisztek, nem tart ez már soká.

        • TCS

          Nem verem a gyerekemet. Te viszont annyira ostoba vagy, hogy az már tényleg fáj. Szaladj sírj tele egy vödröt, értéktelen ostoba barom.

          • Blackhorse

            A mondás szerint a stílus maga az ember. Ha ez igaz, akkor előtted még nagyon hosszú út áll… De ne aggódj, legkésőbb akkor, amikor az utolsó fát is kidöntik, két lábra állsz. Addig üdvözöllek a nálatok bevett módon: beeeee.

    • Han Solo

      atlatszo.hu és a fideszes hülyítés…. öregapám, honnan tévedtél te ide? Csak mert biztosan nem ide indultál.

  • PoD

    Szinte mindegyik körzetben furcsán alakulnak a szavazatok, valahogy eltűnnek az egyéniek a listásra leadottaknál és más kamupartoknak van elszamolva. 10280 szavazókörben ha csak pártizet tévesztenek az a végén többszázezer…

    • Lakatos Zsolt

      Ha az összes “eltűnt szavazat” mind egyetlen pártra került volna leadásra, az végeredményen 2 százalékot módosít. Tehát, hogy mondjuk bekerül az Együtt, és mondjuk 3-4 mandátum máshogy alakul.

      • GregoryPeck

        És vajon mennyire lehet megbízható egy olyan választási gépezet, amiben egymástól elvileg függetlenül többszáz szavazókörben pontosan ugyanazt a hibát követik el és ezzel – a te számaidat használva – 3-4 mandátummal megmásítják a végeredményt? Kurvára nem fér bele, hogy egy választáson 2%-ot tévedjenek országosan. Sőt továbbmegyek, nemhogy nem fér bele, hanem megcáfolja az egész legitimációját. Akkor is, ha tényleg “csupán” a rendszerbe kódolt hibáról van szó és akkor is, ha szándékos manipuláció.

      • mekker

        3-4 mandátumon most a 2/3 múlna, amire már 3 éve várnak.

    • László Kerekes

      Ostoba barom hazug szar vagy.

      • PoD

        Nekem legalabb egyeni gondolataim vannak és nem a migranst latom mindenben amit a propaganda az agyamba égetett. Jaj, bocsánat, esetedben az agyad helyére.

  • transformer

    Nem értem, hogy miért kell választási csalásra gyanakodni, amikor
    1. a választási rendszer egyfordulós jellege lehetetlenné teszi egy valamelyest is tagolt ellenzék összefogását
    2. a választási rendszer kettős (listás-egyéni) jellege törvényszerűen torzítja a mandátumok eloszlását, minden összehasonlításban az erősebb javára
    3. A félfeudális jellegű vidéki oligarcha-rendszerben a szavazók eleve meg vannak félemlítve
    4. közel harminc éve olyan módszeres agymosás folyik (kezdve a terrorplázától, a közoktatáson át a különböző tőkés körök kezében levő tömegmédiáig, legyen az nyomtatott, TV-rádió vagy online) – mellesleg a balliberális pártok cinkos asszisztálásával – amely fokozatosan balra zárttá tette a magyar közvéleményt. Ennek következtében jelentős baloldali szavazóbázis áll a Fidesz és a Jobbik mögött…

    És akkor még nem esett szó arról, hogy az ellenzék hosszú évek óta nem képes hiteles, de eléggé erős érvekkel, programokkal megpróbálni leszakítani a Fideszről a baloldali érzelmű szavazókat. Például nem azzal cseszegetni a “nyuggereket”, hogy kilóra megveszi őket Erzsébet-utalvánnyal a Fidesz, hanem azzal fordulni hozzájuk, hogy nemhogy 13. havi nyugdíj nincs, de a svájci indexálást sem állították vissza, pedig már nincs válság, ami érv volt a megszüntetésük mellett… Arról beszélni, hogy hogyan teszi tönkre a kormány az egészségügyet, mert a beteg embert – ha nem fizetőképes – ugyanúgy nem veszik emberszámba, mint a szegényeket; (el kellene magyarázni, hogy a sokat reklámozott járulékcsökkentésből eredő béremeléseket többszörösen verik le rajtuk azzal, hogy kevesebb járulékból kevesebb jut az egészségügyre, és ha nem 3-6-12 hónapos előjegyzést akarnak, akkor fizethetik a magán-egészségügyet…)

    Minden választáson vannak kisebb-nagyobb szabálytalanságok, de ilyen eredmény mellett nevetséges csalásra hivatkozni.

    • László Kerekes

      Az apád fasza van megfélemlítve .Te ostoba beképzelt pesti barom.

      • Feles Elek (S1Zs)

        Jobb ha tudod, hogy egy tipikus, társadalomtudományi kampuszról irogató 21 éves értelmiségi szerint vidéken nincs internet és mindenki szobaantennán nézi az MTV1-et.

        • alvito

          És a Budapest táblán túl mindenki állatokat tenyészt.

      • Na, pont így reagál, aki összefosta magát ijedtében.

      • transformer

        Ez érvelés ?
        Ha valaki nincs megfélemlítve, az két esetben lehetséges.
        1. nincs megfélemlítve, és leírja, hogy ilyen körülmények között is mert a nem kormánypárti jelöltre/listára szavazni.
        2. azért nincs megfélemlítve, mert a megfélemlítők, vagy a haszonélvezők közé tartozik.
        Azt felesleges leírnom, hogy a fenti stílus alapján hová sorolom. Amúgy nem tegeződöm sem oligarchákkal, sem azok klienseivel.

        • törzsmókus

          a véleményedtől függetlenül; az interneten nem tegeződni megmosolyogtató modorosság

          • transformer

            Nem azt írtam, hogy ÁLTALÁBAN nem tegeződöm. Az említett esetekben pedig ennek elvi oka van.

    • Hajrászemétapa

      Esetleg azt is el lehetne mondani, hogy a Másikpárt ehhez képest mit és hogyan tud többet, jobbat nyújtani. Mindezt érthetően és hihetően.

      • transformer

        Igen, ha lehet számokkal, konkrétumokkal. Meg azt is megmondani, hogy mely rétegeknek ígérnek többet, jobbat, miből, és honnan akarnak elvenni. De ez valahogy nem akar sikerülni…

  • Soros György blogja

    Így van. Kikaptak a libsik, hát elkezdenek sivalkodni ahogy szoktak. Már csak az orosz hackeres elméletet várom, hisz tudjuk ahol nem ők nyertek ott mindenhol orosz hackerek avatkoztak be. Az meg, hogy a jobbik ehhez a hisztis tüntis bagázshoz csatlakozott, egyenesen szánalmas. Mégis mit várnak de komolyan?

    • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

      Demokráciában az lyen …tévedéseket illik kivizsgálni. De rólad a ‘libsik’ és ‘sivalkodnak’ szavak használata elárulja, hogy egy türhő seggfej vagy.

      • László Kerekes

        Te meg egy szar senkiházi vagy.

        • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

          mert szerintem ki kellene vizsgálni a ‘tévedéseket”? nerbolsevik vélem-nyterrorista vagy és még csak észre sem veszed, mekkora ótvaros hazaáruló seggfej

      • alvito

        Miért? Nem a libsik és nem sivalkodnak? Nem píszí?

        • mekker

          2002-ben és 2006-ban is sivalkodtak a libsik. Ez ilyen.

        • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

          mert faszfej. mint te is

    • pontpontpont

      köszönjük az értékes észrevételt. mondjuk pont érdemben nem sikerült hozzászólni, de olyan embertől aki az ellenzékre a “libsik” szót használja nem is nagyon lehet ezt várni.
      javaslat: legközelebb azt is írd be, hogy Vona buzi és akkor már egyértelmű, hogy nem volt választási csalás.

      • alvito

        Mit szeretnél, minek szólítsunk? Balos vagy? Liberális vagy? Azt ne mondd, hogy Jobbikos vagy. Most álltatok össze, mind, legalábbis próbáltatok. Mi ellen tiltakozol?

        • Tamás Schumayer

          A durungságod miatt. Nem tudsz az emberek közé keveredve úgy kommunikálni, ahogy szoktak, így kilógsz a sorból, látszik, hogy mi vagy és hát undorító. Mit nem értesz?

  • Ákos Tibold

    Meg lehet onnan is közelíteni, hogy milyen közvetett bizonyítékok szólnak a csalás mellett: 1-indíték? Az maximálisan megvolt. 2-lehetőség? igen. 4 évnyi gondolkodási idő. Feltörtek már hekkerek ennél komolyabb diókat is. 3-alibi? Nos, a választási iroda vidékről hozott rendőrök általi lezárását nem nevezném jó alibinek!
    Fura volt a h8-as Gulyás nyilatkozat is, miszerint elfogadják az eredményt (?? minden közvéleménykutató szerint a magas részvétel nem nekik kedvez!!), és hogy legitim parlament alakul. No meg a délutáni ünneplések. Csalás mindenképpen történt, a kérdés az, hogy néhány kicsi, vagy sok kicsi és egy nagy központi is?!

    • Soros György blogja

      te nagyon okos gyerek vagy

    • László Kerekes

      Ne hazudj te geci!

      • Ákos Tibold

        arctalan “barátom”! szeretnéd, hogy felüljek a provokációnak igaz? nem fog menni..

  • Paul Summers

    Imádom ezt a liberálbolsevista vergődést. Még, még, még, ennyi nem elég. Lúzerek.

    • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

      liberálbolsevistázni csak a legszánalmasabb nerbolsevik férgek szoktak

      • TCS

        A férgezés menőbb. Talán csak a türhőzés menőbb még annál is.

      • Han Solo

        Én imádom, hogy ilyeneket írtok, semmit nem vesztek észre a kis buborékotokon kívül és az önreflekció leghalványabb árnyékáról sincs sejtelmetek sem. Ez így tökéletes, mert legközelebb talán még 4/5 is lesz a Fidesznek, és még ennél is kevésbé fogjátok érteni :)

        • http://hannibal.kinja.com/ A Hannibal Lektűr-attitűd

          a pofátlan választási törvénnyel és gerrymanderinggel, elcsalt határon túliakkal, megbundázott nemzetiségi szavazatokkal, véltetlenül rossz sorba írt ellenzéki listás szavazatokkal, véletlenül elkéső borítékokkal, évek óta százmilliárdokért(!!!) tolt hazug kampányokkal stb stb szóval ezzel együtt 48% – vagyis az ország (nagyobb) fele utálja a pofátokat…. szerintem éppen te élsz buborékban, kretén seggfej

        • törzsmókus

          én meg, némi önreflexióra képes, fideszben rég csalódott konz-libként mindkettőtöktől fogom a fejem :(

    • pontpontpont

      köszönjük az értékes észrevételt. valóban hihető észérvekkel sikerült megmagyarázni, hogy a felettébb gyanús számok ellenére mégsem történt csalás. engem máris meggyőzött.

      • alvito

        A lényeg, hogy ti már lefolytattátok az ellenőrzést – libsi módra – elméletben. Legalább a végét várjátok meg. Amikor felszáll 2 ember, hogy ne legyen senki a buszon.

  • Waddysno

    míg más ellenzéki pártok a köldöküket nézik, addig az MKKP cselekszik

    • Han Solo

      Igen. Példás cselekedetként hozom fel pl., hogy a kedves elnökük a választás után a TV-ben közölte az igazság azon kinyilatkoztatását, miszerint 2.5 millió ember _rettegésből_ szavazott a Fideszre. Nem baj, 2 százalékból is el lehet költeni négyévente összesen párszáz milliót, tehát megértem az értelmi nyomornak még e szintjét is – ahogyan azt is megértem, miért volt szükséges a Fidesznek ennyire túltolni az egész migráns dolgot, ami valóban hatalmas probléma, de nyilván nem Sajóbaszottszálláson, ahol a legjobban voltak tőle kikészülve. Egy egész, IGEN NAGY szavazótábort lerettegőzni viszont egyenlő azzal, hogy ő is ugyanúgy bebetonozza magát abba a sekélyes semmibe, amiben van. Ami nem más, mint annak elhallgatása, hogy ha a kormány nem vállal át a kórházaktól több lépésben többszáz millárd Ft-nyi adósságot – mindezt akkor, amikor egyes kórházaknak _egyáltalán_ nem szállítottak már kötszert, mert hónapok, évek óta nem tudtak fizetni a beszállítóknak – akkor most nem lenne hová kurvaviccesen WC papírt becsempészni. Ha meg nem szándékosan hallgatja el, csak idáig sem képes eljutni a saját eszével, akkor meg pont oda is való, ahová most magát betonozza.

  • devnull

    Igazából – pártpreferencia nélkül – ha hagyunk így bebetonozódni egy kormányt – közmédia, tömegtájékoztatás, legfőbb ügyész, bíróság totális felügyelete, választási rendszer számukra kedvező mivolta, állami pénzből kampányolás, lojális vezetők, azok rokonságának kitömése, akkor hogyan fogjuk leváltani őket, ha már szavazóbázisuk olvasottabb/tájékozottabb része szerint is vállalhatatlan, amit csinálnak?

    • László Kerekes

      Honnan veszed a baromságaidat?

      • törzsmókus

        tételesen melyik állítása baromság?

      • /dev/null

        Konkrétan mire vagy kíváncsi?
        Bármelyik állításomat alá tudom támasztani bizonyítékokkal.

  • Pietro Anz Fuoris

    Elsősorban a jegyzőkőnyveket, szavazólapokat hamisították, érvénytelenítették tömegesen fideszes szavazatszámlálók az ellenzék kárára, azt hiába egyeztetik a digitálissal, egyezni fog. A szavazókörök felében nem volt ellenzéki ellenőrzés, így a fideszesek a maguk kénye kedve szerint garázdálkodhattak, érvényteleníthettek, vagy akár szavazólapokat is cserélhettek.

    • https://www.facebook.com/Meister1977 Meister

      Kormányzásra készülve nem sikerült delegálnia 5 pártnak egyetlen egy tagot sem? Durva.

    • László Kerekes

      A kurva anyádnak hazudj, te geci. Teljesen belehülyültetek a vereségbe.

      • Birka Párt

        Latom inkabb te stresszelsz, mert mindent hesszelsz! Nem veszed eszre, h mindenki csak heccel? 😀

      • Pietro Anz Fuoris

        Szerintem inkább ti hülyültetek bele a hatalomba és a pénzbe. De hamarosan ennek vége, elfogy a pénz, és kártyavárként omlik össze feudális hűbérendszeretek.

  • János Knáb

    200 felett van már az érintett körzetek száma.

  • Pietro Anz Fuoris

    Én ezt a mostani választást csalásnak, a megalakult parlamentet illegitimnek fogom elismerni. Az ellenzéki képviselőknek pedig nem szabad átvenni a mandátumot. A választást meg kell ismételni, minden körzetben a fideszes delegáltak mellett ellenzéki vagy eu-s ellenőrökkel. Ennek kell lenni a tüntetések hivatalos céljának.

    • László Kerekes

      Tényleg ekkora seggfej vagy. Ki nem szarja le, hogy te nem ismered el a kormányt legitimnek.

      • Birka Párt

        Hat pl. en sem szarom le te arrogans nagyarcu! De ragozhatnam, ki nem szarja le, h te szerinted ki nem szarja le…
        Eljen az 1848 utani passziv ellenallas!

  • Critical Rationalist

    Azért csak annyit, hogy az A és B verziók mellett lehet C-t is tenni, például amit az újságírok tettek. Megnézték a nagyobb anomáliákat, és megpróbálták feltárni az okaikat. Ahol sikerült, ott a probléma már a szavazóív kiadásáig vezethető vissza, a szavazási folyamat egy sokkal korábbi részébe. Ezeken nem segít a jegyzőkönyvek, és az informatikai rendszer összevetése.

    • László Kerekes

      Döbbenetes, hiogy milyen hülyék vagytok. Miért hazudtok saját magatoknak?

  • babhun

    1) Mivel a választási rendszer minden eleme cinkelt a pártfinanszírozástól, a jelöltállításon és a külhoni szavazatokon keresztül a kamupártokig, így semelyik elemnél nem kell tömeges csalás.
    2) Vélhetően valóban sokezer embert kellene beavatni egy 30%-os eredménymódosítást megcélzó szavazatszámlálási csalásba, de mivel a rendszer összes többi eleme is már csal, így magán a szavazatszámláláson megfelelő optimalizációval és mondjuk 500-1000 VK-t érintve simán lehet 5-10 mandátumot hozni ennél jóval kevesebb emberrel.
    3) Teljesen hasonló a helyzet jegyzőkönyvekkel. Neked mennyi az ingeküszöböd? 10 hamis jegyzőkönyv? 100-nál sem gyanakodsz? Még 400-at is elfogadsz? Ráadásul ezeket konzekvesnen tagadni fogják és hozzád hasonlóan az arányokon lovagolnak.

    Szóval ez nem higgadság, csak beszoptad.

    • László Kerekes

      A kurva anyádat hamisították, de nem a jegyzőkönyveket.

      • mekker

        Ha nem megy az értelmes hangnem, akkor ne erőltesd. Kb 3-4 ilyen színvonalú hsz-ed olvastam itt.

    • Han Solo

      Ne haragudj már, de te nagyobb logikai ugrásokat használsz, mint egy dohányipari lobbista, aki egészségügyi tanulmányok számaiból hozza ki logikusan hangozva, hogy aki cigarettázik, kevésbé hajlamos a tüdőrákra.

    • rasszista raszta

      Őszintén kérdezem, mert nem tudom: honnan lehet tudni, hogy egy jegyzőkönyv hiteles vagy utólag gyártották le?

  • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

    Rengeteg embernek ez a maniaja, hogy csaltak. Mamrint kokretan a valasztas napjan a szavazatokkal. Hogy ez miert marhasag, azt jol leirja a fenti poszt. Persze ellenorizzuk, az csak jot tesz a demokracianak. Marmint annak, amit egyszer majd felepitunk. Szokjuk meg, hogy uatana lehet es utana kell jarni ezeknek a dolgoknak, hgy ellenorizni kell az allamot. Es ehhez nem kell konteot terjeszteni a csalasrol.

    Az azert is karos, mert elhitetjuk magunkkal, hogy azert nyertek, es nem a valodi problemakra koncentralunk. Ami persze roppant kenyelmes – nem tudom, hogy ismeros-e, pl. a Sorosozos kampanybol, vagy a kulfoldre mutogatasbol – de a megoldashoz a valodi problemat kell felismerni es megoldani.

    Persze a valasztas nem volt tiszta, es akar hivhatjuk csalasnak is, hogy az kozpenzbol mukodtetett allami TV (koztevenek nem mondanam) es radio, meg a rejtetten (mindenki tud rola) kozpenzbol finanszirozott, paicinak alcazott mediumok (TV2, meg a nyomtatott sajto nagy resze) folyamatosan a fidesz propagandajat toltak. Hogy a kormany kozpenzbol evek ota a mostani valasztasra kampanyol elore. Hogy a meg piacon levo, a kozpenzbol kitomott mediumokkal versenyzo mediumokat diszkrimitaiv intezkedesekkel probaljak kinyirni (ugye nem csak szarra hirdetik magukat a TV2-ben, de az RTL meg doszt nem kap meg allami cegtol sem hirdetest, *plusz* veletlenul ugy vannak az reklamadosavok, hogy a TV2 lenyegesen kevsebbet fizet, mint az RTL – majd, ha megveszik, valtoztatnak a dolgon). Vagy arrol, hogy az NVI es az NVB 100%-ban fideszberencekkel van kitomve (most, hogy a valasztas elott beultettek az ellenzeki partok kepviseloit is, egybol valtozott a mukodesuk – erre a nehany napra). Hogy az AB, ami felulbiralja a Kuria a kormanyt es a fideszt elmarasztalo donteseit, szinten kizarolag fideszes partkatonakbol all. (Nemelyik elvakultabb, masok kevesbe, de ez azert csak az elozo rendszerben volt merlegelesi szempont.)

    • Ipso

      Én nem érek rá arra, hogy ellenőrizzem ezeket a dolgokat. Nem is értek hozzá. De ha a választási iroda nem válaszol ezekre a vádakra, világosan, értelmesen, dokumentumokkal, akkor lehet, hogy gyanakodni fogok a csalásra.

      • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

        Nem is neked kell. De te az NVI-nek hiszel jobban, vagy annak, ha (akar tobb tiz) hozzaerto nekiugrik, es leellenorzi? Nyilvan szoftverrel. Aztan kozzeteszi a szoftvert, hogy masok is megnezhessek, kiprobalhassak?

        Persze ertem, hogy mindket oldalnak (a csalasban es a kormanyban hivoknek) kenyelmesebb erzelmileg az NVI-re varni, mert az barmit mondhat, csak alatamasztja, amit addig gondoltak (ereztek). :) Mi megnyugtatot lehet arra mondani, ha valaki csalasra gyanakszik azon kivul, hogy igazad van? :)

        • Ipso

          Nyilván tökéletesen nem lehetek biztos benne, hogy nem csaltak, de azért mégis nyugodtabb vagyok, ha az NVI emberszámba vesz minket, komolyan veszi a vádakat, és együttműködik a médiával a félreértések eloszlatásában. Ha most bezárkóznának, az a legrosszabb, akkor csak a gyanú marad. Nem is zárkóztak be.

          Az Index és a 444 pl. lehozott egy-egy cikket, amiben bemutattak egy gyakori vádat, majd levezették, hogy ez hogy történt valójában. Az elég meggyőző volt.

    • babhun

      A stratégia lényege, hogy az egész rendszert nyomás alá kellett helyzeni. Természetesen a szavazatokkal is csaltak. Miért pont ne azzal csaltak volna. Nem 20%-ot, de néhányat biztosan. És ez az összes többi komponensben elkövetett gazemberséggel szépen ki is adta a 2/3-ot.

      • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

        Nem termeszetes, hogy csaltak. Ha ugy van, ki kell mutatni. Addig ez duma, ami hiteltelenne teszi a valodi kritikat, tehat karos. Addig ez onmagunk megnyutatasa (nem is nyertek igazan, mert csaltak), tehat karos.

        De, ha csak elemezni akarjuk a meccset, akkor sincs ertelme annak a kijelentesnek, hogy termeszetes, hogy csalnak. Azert lenne meglepo, ha igy lenne, mert nem eri meg. Amugy errol szol a cikk, nem ismetelnem meg az egeszet, de marha konnyu lebukni. Ha meg kicsit csalsz, akkor nem eri meg (nagy kockazat – kis haszon, igy csak a hulyek jatszanak). Raadasul parszaz (vagy akar ezer) *listas* szavazatert? Hat az meg min valtoztat?

        • http://www.bfro.net/ Bigfoot

          Tökéletesen leírtad, amit én is érzek. A fidesz részéről semmi értelme nem lenne egy ilyen szisztematikus csalásnak, hiszen mindenki már hetek óta őket hozta ki a nyertesnek. A kétharmadért (ami amúgy is összejöhet csalás nélkül, lásd közvélemény kutatatást) normális párt nem kockáztatna ennyit. Sok mindent lehet mondani Orbánról, vagy a Fideszről, de azt, hogy hülyék lennének, amikor a hatalom megtartásáról van szó, nem.
          De persze, nézzük meg.
          És tök igazad van abban, hogy amig az emberek erre öszpontosítanak (hogy nyilván csaltak, mert az nem lehet, hogy ennyi ember…), akkor lemaradnak arról, hogy megértsék, hogy miért szavazott az emberek majd’ fele egyetlen pártra.

      • László Kerekes

        At ilyen idiótáknak természetes, hogy csaltak. Bazd meg az anyádat, miért tartod az embereket hülyének. Olyan nehéz elképzelni, hogy az ország nagyobb részének jó ez a kormány?

      • Han Solo

        De néhányat biztosan? Te ezt így, egy emberként mindenki helyett eldöntötted? Mi lesz azon lelkitársaiddal, akik szerint nem csak néhányat, hanem többet is? Mit fognak most szólni? HOGY FOGSZ EZENTÚL KÖZÉJÜK MENNI TE JÓISTEN??!!!

        Amúgy rendkívül szórakoztató banda vagytok :)

    • Critical Rationalist

      Mindenben igazad van, de az akkor is büdös, hogy több száz szavazókörben óriási az anomália az érvénytelen szavazatokkal. És mindig pont CSAK a Fidesznek kedvezett az egész.

      Ráadásul, amit írsz, az csak részben igaz. Ez a választás kétharmadról szólt, anélkül a Fidesz fogatlan oroszlán, nem tudja bezárni a demokráciát. Nagyon le kellett hajolniuk az apróért, és ezt ők is tudták.

      Pár tízezer szavazat ide-oda sokat számíthat.

      Arról nem is beszélve, hogy ha ebben a több száz körben tényleg csaltak, az mennyire indikátora annak, hogy más körökben sem stimmelnek a számok. 10-20 eset még lehet vakbuzgóság, de több száz az már nagyon gyanús. És ezeket tényleges újraszámolás nélkül nem fogjuk megtudni.

      • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

        De meg tudjuk tudni. A statisztika segit. Ha tenyleg tobb szaz valasztokorben lett kiugroan magas az ervenytelen szavazatok aranya, ha ezek a valasztokorok egybeesnek azzal a 800-zal – most mondta egy ismeros – ahol nem volt ellenzeki delegalt, az pont eleg bizonyitek.

        A szavazolapokon amugy mit szamolsz? Vagy mi lenne a tenyleges osszeszamlalas? Persze, ahol ilyen gyanu felmerul, azt meg kell nezni, de aki jegyzokonyvet hamisit, az szavazolapot is. En legalabbis biztos nem hagynek kovetkezetlenseget magam utan, hogy aztan lecsukjanak.

        • Birka Párt

          Szarnak ezek a nyom(or)ra. Meg nem tunt fol, h milyen arrogansan pofatlanok. A haverokat meg pont nem csukjuk le, hanem a f@szukat is szerecsen mosdatjuk. Es ez nem konteo, ez a (m)agyar rogvalosag. Ebredni kene mar struccok!

          • Han Solo

            Totális kettős mérce. Gyurcsány ellenfeleiről állítod most, hogy pofátlanok. Kérlek, várd meg a leendő vizsgálatok eredményét (mert nyilván lesznek), azután felébredhetsz te is.

        • fuckyou

          Erkölcsileg is sántítasz és logikailag is. Helyi választási-bizottsági tagként pofánbasználak ha itt állnál eljöttem, aki a napját a választás tisztaságáért áldozta, holott a családdal is lehetne. Micsoda aljas feltételezés, hogy mindenki csaló!
          Azon körökben, ahol nincs ellenzéki tag, esélyes jelölt sem volt, mi értelme a csalásnak?????????Ott ahol szoros eredmény volt várható, nagyon is figyeltek az ellenzéki tagok…vagy most azokról is kezdjük el feltételezni, hogy rosszul végezték a munkájukat vagy lelettek fizetve, avagy “beépült” ellenzékiek????????

          • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

            A hozzaszolasodban a logika felemlegetese tetszik a legjobban. Kulonos tekintettel arra, hogy egy db. ervet nem irtal.

            Amugy szerencsere nem allok elotted, igy aztan nem derul ki, hogy nem probalnal meg pofan baszni, csak a szad jar. (Mert tudod, hogy ha megprobalnad, akkor jo esellyel kotnel ki a korhazban, es egeszen biztosan a birosagon.)

            Igy viszont szerencsere van idod es modod ujra nekifutni, hogy megertsd, amit irtam.

            > Micsoda aljas feltételezés, hogy mindenki csaló!

            Nemtom, ezt kerdezd attol, aki ilyet irt.

            > Azon körökben, ahol nincs ellenzéki tag, esélyes jelölt sem volt,

            Ebben nem lennek olyan biztos. Erdemesebb az adatokkal dolgozni, mint verekedessel fenyegetozni, meg koltoi kerdeseket feltenni.

            > mi értelme a csalásnak

            Pl. toredekszavazatok? Listas szavazatok? Gondolom delegaltkent elmagyaraztak neked a rendszer mukodeset, ha mar a tulnyomo tobbsegnek fingja sincs rola.

      • László Kerekes

        Honnan az apád faszából szoptad a többszáz problémás szavazókört?

      • Han Solo

        Büdös. Rendkívül objektív indok. 2018 van, megnyugtató választ fogsz kapni te is, ahogyan minden más, hirtelen rendkívül érzékeny orrú embertársad is (2002-ben még részleges érzékkihagyásban szenvedett 95% közületek).

    • Éjen a párt!

      Most mindenki a szavazókörökre koncentrál, miközben van több százezer levélszavazat, külképviseleten leadott szavazat és átjelentkezett szavazat, amelynek nagy részét valószínűleg a fidesz emberei kezelnek.

      Abban a helyzetben vagyunk, mint a korrupciós ügyeknél: Azért mert Polt nem indít vizsgálatot, még nem jelenti azt, hogy nincs korrupció a fidesz köreiben.

  • dNagy János

    Nem értem a fideszesek mit vergődnek ? Ha az ellenzék plussz munkával ellenőrizni akar, mi a gond ? Legfleljebb a 2/3 ugrik. Vagy netán attól tartanak hogy sok furcsaságot találnak ?

    • Vik

      Fidesz-szavazó vagyok és nem vergődöm. Kiadják az összes jegyzőkönyv másolatát mind a nyolc pártnak, mindent át lehet nézni, én ennek kifejezetten örülök. Az, hogy mi a véleményem a hisztiről, más kérdés, de szerintem nagyon jó, hogy a hisztizők megkapnak mindent, ami ahhoz kell, hogy megállapíthassák, tévednek-e a feltételezéseikben.

  • Poke

    Ez egy szűk látókörű megközelítése a csalás témának. A teljesség igénye nélkül pár csalási lehetőség: 1. Külhoni magyarok nem csak listára szavaznak, hanem jelöltre is 2. Láncszavazás 3. Cigányok lakta településeken a Fidesz kapott minden cigány szavazatot (erre volt a nagy lelkendezés, hogy a legszegényebbeknél tarolt a Fidesz) 4. Összes polgármester (félve attól, hogy nem jut pályázati pénzhez) a lakosoknak a fideszes jelölt támogatását ajánlotta 5. Ha több listás szavazólap került kiosztásra és a plusz lapokkal a Fideszre szavaztak, azzal lehetett csökkenteni az ellenzéki pártokra leadott szavazatokat, anélkül, hogy a Fideszre adott szavazatszám csökkent volna 6. A külföldön dolgozó magyarokat sorbanállásra kényszerítem, hogy minél kevesebben szavazzanak. 7. A levélszavazatoknál nem tudni, hogy ki adta fel a levelet. stb. Ezeket összesítve már több százezernyi plusz szavazat is összejöhet a Fidesznek (vagy mínusz szavazat az ellenzéknek).

    • László Kerekes

      Tényleg ekkora seggfej vagy?

      • Poke

        Te meg egy intelligens ember 😀

    • alvito

      Ha egyszer munkára adod a fejed, írhatnál esetleg. Ötletgazdag vagy.

      • Poke

        Hátha még leírtam volna mindent…

    • Han Solo

      Poke. Miért kellett volna félniük a polgármestereknek ettől, ha egyszer kormányváltó hangulat volt az országban, ahogy hajtogattátok éveken át? Nem éppen attól kellett volna félniük, hogy egy későbbi ellenzéki kormány torolja majd meg, hogy a Fidesz támogatására szólították fel a Zembereket? Néha eldönthetnétek már, a lónak melyik végét akarjátok piszkálni, mert ha mindig másiknál próbálkoztok, 4-5 évente tényleg akkorát rúg belétek, hogy talán amiatt nem értitek soha, miért nem kíváncsi rátok az istenadta nép. Azt meg ne találd már ki, hogy a cigányok vezették diadalra a Fideszt 😀

      • Poke

        Úgy látom, nem vidéki vagy. Azon települések, amelyek vezetői nem voltak jóban a fideszes országgyűlési képviselővel, nem kaptak egy kanyi pályázati pénzt sem. Akik jóban voltak vagy kampányoltak mellette, azok az éves költségvetésük 10-20x-osát is megkapták pályázati forrásként a lehető legértelmetlenebb dolgokra. A cigányság Fideszre szavaztatása tény. A Fidesz is örvendezett neki a választás után, csak te nem tudsz olvasni a sorok között. A környékünkön is szállították a cigány szavazatokat a Fidesznek. Ha nekem nem hiszel, akkor nézd meg ,hogy a túlnyomórészt cigányok lakta településeken mi volt a szavazatmegoszlás. Belém nem rúg senki 4-5 évente, mert a Fidesz minden intézkedésével egyetértek, az intézményesített lopáson, korrupción és arrogancián kívül.

      • Poke

        Meg a hűbérrendszer kiépítése sem tetszik. A pályázati pénz a korrupció melegágya.

  • Birka Párt

    Hat gyerekek, ertem en, hogy hirtelen (lol jol) szervezett rendszerleallas (biztos a takaritono belerugott a lengo tapkabelbe), meg regi archiv rendszer felallas, valszeg az adatok is pofatlanul a regiek…
    Ja, meg kell 1 het, rendszert kozmetikazni…
    Ezek a zs cigok barmiben, barmikor, minden nap arrogansan lopnak-csalnak-hazudnak, meg ha csak kerdeznek is, akkor mar miert ne vasarnap? Es miert ne pofatlanul? Megszokhattuk mar eddig is.
    A csalas olyan atlatszo, mint a blog… 😉
    Nesztek nektek, megint cigo duma.

  • Birka Párt

    Hallottatok? Kiadtak (M)agyarorszagra a narancssarga riasztast!

  • kobra2

    Volt valami gyanús balhé pár éve a választási program megvételéről. Erőszak, öngyilkosság… hogy is volt?

  • Viki Deli

    nnnna, hát 700-nál tartunk.

  • Nagy Norbert

    A cikk iroja nincs tisztaban a tenyekkel:

    “amíg ennek a számossága tíz alatt marad, addig szervezett csalást kiáltani badarság.”

    Több mint 700 olyan szavazókör van, ahol feltűnően sok az érvénytelen szavazatok száma
    https://444.hu/2018/04/10/tobb-mint-700-olyan-valasztokor-van-ahol-feltunoen-sok-az-ervenytelen-szavazatok-szama

    Ez a velemenycikk bizonyitja, hogy az atlatszo.hu-t ugyanannyira felesleges tamogatni, mint az ellenzeki partokat. Ilyen szinvonalon remenytelen a rendszervaltas. Irany Hegyeshalom!

    • törzsmókus

      hú, és ha tízezerből hétszáz problémás, attól lehet lényegesen más a végeredmény? nem.
      törődjünk már bele, hogy 2,5 millió polgártársunknál célt ért a gyűlöletpropaganda.

  • Nagy Norbert

    A cikk irojanak a jogorvoslatrol tartott elmelkedese is megmosolyogtato:

    “konkrét probléma valószínűsítése kell ahhoz, hogy a választási eljárási jogorvoslat működni tudjon. mindenesetre ha kiderül valahol hogy nem stimmelnek az adatok, jövő hét keddig lehet jogorvoslati kérelmet előterjeszteni.”

    Ezzel kapcsolatban ezt irja a 444.hu
    “Az NVI ráadásul egy hétig nem teszi hozzáférhetővé a szavazókörökben készült jegyzőkönyvek adatait (az egész választásra jellemző volt, hogy a valasztas.hu vagy nem működött, vagy csak félig, most is ez a helyzet.), amiket össze lehetne vetni a központi adatokkal, hogy kiderüljön, esetleg téves adatfelvitelről van-e szó.”
    https://444.hu/2018/04/10/tobb-mint-700-olyan-valasztokor-van-ahol-feltunoen-sok-az-ervenytelen-szavazatok-szama

    Az MKKP aktivistainak lesz egyetlen napja (hetfo), amikor elolvashatjak a tobb ezer szavazokor jegyzokonyvet. Jo munkat kivanok!

  • Pietro Anz Fuoris

    Szerintem a fejétől bűzlik a hal, központilag adták utasításba a csalást, ahogy az elios ügynél is. Mindenhol ugyanazok a híbák tömegesen az ellenzék kárára. Ez nem véletlen. A fidesznek az olaftól papírja van arról hogy rendszerszintű bűnszervezetet működtet( elios ügy), miért ne tenné ezt a választásokon is? A bűnöző tolvaj csalók nem válnak hirtelen becsületesekké. Lehet már 2014- ben is ugyanezt csinálták. Jó lenne ha végre felébredne már a nemzet becsületes része!

    • Sándor Fekete

      Érti e azt, hogy Ugyan azok a mindig idegen érdekeket szolgáló csicskák kiáltanak csalást, szerveznek tüntetéseket,
      akik a migránsokat telepítenének rá a magyar népre,
      ugyan azok akik az erőtől duzzadó iszlám katonák segélyezésére, és … eltartására fordítanák,
      a magyar családok támogatása helyett,
      a magyar gazdaság, a magyar vállalkozások támogatása, fejlesztése helyett,
      a kórházak, iskolák, bölcsődék, óvodák, építése, fejlesztése helyett,
      a magyar adófizetői milliárdokat!!

  • A9A

    na most én meg azt hiszem , hogy a félrevezetett szavazó is csalás , hogy a hülyétől közpénzen vásárolt szavazat is csalás , hogy a médiaesély egyenlőtlenség a finanszírozás stb is csalás … nem történt csalás vagy csak megszoktuk ? hát így megy ez oszj jónapot … másrészt egy ilyen torzzá szart rendszerben ahol tényleg nagy a propaganda idióták száma , nem kell ám nagy közvetlen nyílt csalás , pár százalék itt ott , amoda csapva érvénytelen szavazatok stb és kész is van … ja de nem a csalás a legnagyobb gond hanem a idióták száma , azoké akiknek az sunyi geci obáni létkorrupció, a kis előnyök világa meg az ilyen az élet bejön mert maguk is ügyeskedő seggnyaló erkölcsi toprongyok … élnek ahogy lehet

  • pandacsöki

    A libsiknek rögtön nem tetszik a demokracia, amikor nem övék a többség.
    A szólásszabadsagot is csak addig szeretik, amíg nem róluk mondanak (esetleg negatív) véleményt.

    • Iorek

      Ezt olvastad?

      • pandacsöki

        Írtam. 😀

  • vian
  • http://www.vasalobolt.hu Csepp a tengerben

    Biztos, hogy volt csalás mert a mikor megállt a számlálás fél órára akkor később kevesebb volt mint amikor leállt. De ez nem fogja megváltoztatni az eredményt.

  • Valmady

    nem hiszem el, hogy még mindig vannak, akik nem tételeznek fel orbitális elszántságot a kormányzó párt részéről (ilyen 8 év után sem!!!), a parlamenti választások eredményeinek megváltoztatása érdekében.

    • Álcás

      Jól felfogott érdek, hogy a hívők megnyugtatására, a véletlen ‘balesetek’ elkerülésére többszörös, akár trükkös biztosítás is szükséges. Ez teljesen érthető. Na ja, ez most kissé necces lett. De majd adunk magyarázatot halomszám. És vannak eszközeink az elkenésre is. Naná, majd hagyjuk…

    • Sándor Fekete

      Ami ige, igen, igen, érdekes,
      Ugyan azok a mindig idegen érdekeket szolgáló csicskák kiáltanak csalást, szerveznek tüntetéseket,
      akik a migránsokat telepítenének rá a magyar népre,
      ugyan azok akik az erőtől duzzadó iszlám katonák segélyezésére, és … eltartására fordítanák,
      a magyar családok támogatása helyett,
      a magyar gazdaság, a magyar vállalkozások támogatása, fejlesztése helyett,
      a kórházak, iskolák, bölcsődék, óvodák, építése, fejlesztése helyett,
      a magyar adófizetői milliárdokat!!

  • 𐳤𐳏𐳉𐳖𐳇𐳛𐳢 🏆🏆🏆

    1) Már ki is bukott már jó pár menthetetlenül… azt sem hiszem, hogy véletlen, hogy várni kell azokra a jegyzőkönyvekre, mert mentik, ami menthető.

    Azt nekem ne próbáljátok beadni, hogy
    – minden 20 választó helyett (nem este, hanem a második etapban) behúznak két strigulát (hogy kijöjjön a zuhanó részvételi adat)
    – egyes körzetekben a teljes ellenzék majd. fele átszavaz a fideszre (az előző választáshoz és a közvélemény kutatásokhoz képest is)
    – akik ez a propagandát besz.pják, azok hibátlan szavazatokat adnak le, akik műveltebben, azok nem képesek arra, hogy egy x-et behúzza
    – néhol a komplett ellenzék lenullázódik
    – véletlenül átírnak komplett adatokat a fideszhez
    – véletlenül nem veszik észre, hogy 100 ukránt regisztrálnak a választásra egy ravatalozóba (még annak ellenére sem, hogy a tv is bemondta)

    2) Ezek a mintázatok elemzése, úgy tudom kezdettől fogva meg is volt,
    csak a) a fidesz állílag megszüntette, b) ha még nem is szüntette meg,
    most nem működött, mert “összeomlott” a rendszer, mégpedig úgy, hogy egy
    hétig kell javítani.

    És végezetül, mi történik, ha kibukik… mit gondolhattak a fideszes, azok után, hogy nem lett semmi egyik nagy kibukott ügyből sem (100 volt itt ezen az oldalon) is.

    Tehát hagyjuk a rizsát: a “statisztika” miatt/szerint eleve fel sem “merülhetett” bennük, hogy bármilyen következmény lesz, ha látványosan csalnak.

  • ▸🅿🅴🆃🅴🆁 ◂ ✨

    Ez kimeríti a számosság szerinti tízet?
    http://otthonzulles.tumblr.com/post/172801340470/httpvalasztassztupyhu

    “a politikai közösség eminens érdeke, hogy a választás eredménye legalább szűk formai alapon ne legyen megkérdőjelezhető. ”

    Demokratikus rendszerekben bizonyosan így van, de autoriter rendszerekre ez általánosságban nem igaz.

  • A mészáros

    nagyon jó lesz várni szombatig az elvileg nyilvános jegyzőkönyvekre. Addigra pont elkészítik őket.

  • Hangulatjelentő Mszmp

    A “megcserélt” szavazatok nincsenek, ami a számokból egyértelműen kiderült! Arról volt szó, hogy technikai átszavazások voltak, amik hála a boríték alkalmazásának bontáskor fényesen igazolódott, és a szavazatok száma, ellenérdekelt felek két-háromszori átszámolása után is stimmelt! Nálunk a Jobbik egyéniben 70 szavazattal kapott többet, mint listán, szocialista induló nem volt, de pártlistán visszakapták a szavazatokat! A szavazók 80%-a nem érti mi ez a forma, de ettől ez létezik, és természetesen nem mindenki él vele, de a törzsszavazók nagy része igen! Az eltérés ebből van! Ez már nem is tudom hányadik pártmegfigyelői megbizatásom volt, de soha gondunk egymással a másik párt képviselőjével, vitánk nem volt! A bizottságok nevében, akik bizony iszanyatos sokáig dolgoztak, mert 23 pártra, és nálunk 16 egyénire (mert egy visszalépett) kellett a szavazatokat szétszedni, a sok baromságot visszautasítom! Egymást nem csak kötelességből ellenőriztük, hanem mert az ember szeme ugrált a sok kis rubrika között és nehezen vettük észre egyáltalán van- e érvényes szavazat a lapon! Eltudom képzelni, hogy lehet egy 0,0001%-os hiba így is, de az nem befolyásol semmit sem!!! Több mint 5 millióan szavaztak! Eltetszenek tudni képzelni ezt az írdatlan mennyiségű papírt? Uge nem? De, itt mindenki okos csak az a h.lye, aki dolgozik az egésszel, ez már nálunk hagyomány! 8-an voltunk a szavazókőrben, nyílván remek terep csalásra! A jegyzőkönyv meg szentírás, mindannyian aláírjuk tessék összeadni, ellenőrizni mi lesz fönt az NVB nél! A pártok alternatív rendszert működtetnek, volt-e eltérés, tessék őket kérdezni, a sok botorság helyett?!!!

    • rasszista raszta

      Honnan lehet tudni, hogy egy jegyzőkönyv hiteles?

  • Gontar

    Csak 1 példa, ami -szerintem- már önmagában is bizonyítja, hogy szétcsalták ez egészet: Hódmezővásárhely.

    Másfél hónappal ezelőtt MZP ellen durván mozgósítottak – gyakorlatilag aki szavazójuk magánál volt és tudta mozgatni a kezét arról gondoskodtak, hogy ott legyen és szavazzon. Mégis csúfosan kikaptak.

    Másfél hónap. Ez alatt az idő alatt lett cirka 3000 plusz szavazójuk ugyanott és simán nyertek vasárnap. Ilyen csak a mesékben van. A fideszes mesékben.

    Az “amíg ennek a számossága tíz alatt marad”-hoz: Már 700 körüli ez a 10 és furcsa módon a tévedések 100%-ban az ellenzék kárára történek.

    • Vik

      Hódmezővásárhely egy város. A hódmezővásárhelyi választókerület (Csongrád megye 04.) magában foglalja a környező falvakat is. Fuss neki még egyszer!

      • Gontar

        A városról beszéltem, nem a választókerületről. Meg lehet nézni kizárólag a városi adatokat is. Fuss neki mégegyszer.

  • Sándor Fekete

    Ugyan azok a mindig idegen érdekeket szolgáló csicskák kiáltanak csalást, szerveznek tüntetéseket,
    akik a migránsokat telepítenének rá a magyarnépre,
    ugyan azok akik azerőtől duzzadó iszlám katonák segélyezésére, és … eltartására fordítanák,
    a magyar családok támogatása helyett, a magyar gazdaság, a magyar vállalkozások támogatása,
    fejlesztése helyett,
    a kórházak, iskolák, bölcsődék, óvodák, építése, fejlesztése helyett,
    a magyar adófizetői milliárdokat!!

    • rasszista raszta

      nem stadionokat akartál írni kórház és iskola helyett?

  • Tamás Teller

    Meg kéne tanulni veszíteni.
    Sajnos rendszerváltás óta senkinek nem sikerült.
    Ami a furcsa, hogy ez az egyik legegyértelműbb választás volt 1990 óta, és a legtöbb szavazóval.

  • http://www.htmp.hu Három Tarka Macska Párt

    Fizikus bizonyítja be a választási csalást, ez egy régebbi cikk de a statisztika tudománya is régi, ezért pontos. Akkor mivel magyarázod, hogy éppen aznap szállták meg a facebookot és több weboldalt is az orosz hekkerek. S, hogy lehet az, hogy 100 milliárd ment el a kampányra az informatika mégis leállt és még felelős sincs? Szerinted a oroszoknál miért nem állt le a szoftver, mit kapott volna ott az IT csapa? S ha Paks 2 ők csinálják, akkor a választási szoftvert miért nem ők csinálták? Mennyi pénzt kaptatok ezért a cikkért?
    https://www.nyest.hu/hirek/fizikus-bizonyitja-be-a-valasztasi-csalast?force_desktop https://uploads.disquscdn.com/images/66337c4600cc787544cd76c47ecbde7f89f6e02e2cc733ed3bf84a9957190984.jpg

  • TxmxS

    Nem magyarázatokat kell gyártani a “hibákra”, hanem egyértelműen megóvni a választás tisztaságát, kamupárt mentesen egy második fordulóval, ma Magyarországon 10-ből 7 ember fideszes. Ezzel ki lehet húzni az ellenfelek méregfogát is (Soros, Brüsszel, Norvég Civilek stb.). Ausztriában 2 szavazókörben vétettek hibákat, és már ezért újra megrendezték a választásokat, nálunk meg az összesben….

  • József Molnár

    Nem itt kellene keresnie az ellenzéknek a bukás okát. Egész egyszerűen a választás arról szólt, hogy az emberek félnek a migránsoktól. A fidesz egyértelműen elzárkózik a migránsok beengedésétől, míg az ellenzék ugyanezt nem tette meg. A választók pedig a biztosra szavaztak. Ilyen egyszerű ez, és az ellenzéknek tudni kellene tudomásul venni, hogy az embereknek ez a döntése.

  • Alajos Kovácsy

    namost az van, hogy én nem hiszem hogy történt választási csalás”

    Namost az van pubikám, hogy ezt TUDNI kellene, nem hinni…..